Gå til innhold

Erfaring med svangerskapsforgiftning? noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer. Har merka i kveld at jeg har smerter øverst i magen på høyre side. Stikkende/sviende smerte. Er dette den smerten man snakker om i forhold til svskapsforgiftning?

Og så dette med blodtrykk, var hos JM i dag, hadde da normalt blodtrykk og urinen var fin (bortsett fra hvite blodlegmer, men det var vist ikke noe farlig). Hvis man blir syk, hvor fort vil blodtrykket endre seg? sakte iløpet av noen dager eller iløpet av timer? Blir litt bekymra, håper noen kan hjelpe meg

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk svangerskapsforgiftning i sist svangerskap. Smertene under høyre ribbensbue kjentes ut som en blanding av spark oppunder ribbena og hold/sting i siden. Ikke konstant, men kom og gikk.

Blodtrykket mitt var ikke spesielt høyt, selv når jeg ble lagt inn for igangsetting. Hadde +1 på protein, men følte meg generelt dårlig (nesten influensafølelse og trøtt) og hadde synsforstyrrelser. Mente selv at jeg ikke jeg hadde særlig ødemer, men etter at babyen var født var trodde jeg ikke mine egne øyne når jeg så leggene mine igjen (!). Ødemene hadde kommet så snikene på at jeg ikke hadde lagt merke til det selv. Det var først og fremst blodprøver som avslørte tilstanden hos meg. I ettertid tror jeg at jeg hadde gått med dette i 3-4 uker allerede, men siden symptomene var så vage og jeg trodde smertene på høyre side var en rompe som lå å presset tenkte jeg aldri at det kunne være svangerskapsforgiftning.

Mitt råd er; kjenn etter hvordan formen er, begynner du å føle deg dårlig, har høy vektøkning/ødemer ta kontakt med lege/jordmor. Evt lever urinprøver hver uke.

Skrevet

Hmm.. Har gått noen timer nå, kjenner enda det ubehaget som jeg beskrev, kan kjennes litt ut som at jeg er øm etter mye babyspark på samme punktet. Men det stråler liksom litt ut til sidene og bakover. Kjenner meg ikke dårlig ellers, bortsett fra at jeg er ganske trøtt, selv etter en god natt. Måtte ta av meg forlovelsesringen i går, ble rett og slett for trang.

Som sagt så var blodtrykket og urinen ok i går morges, vet ikke hvor fort det kan endre seg.

Snakket med en JM i går kveld, hun mente kanskje det kunne være magesekken, pga mye syre. Må vel se det ann et par timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...