Gå til innhold

Te mot øyebetennelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Minsten har selvsagt fått øyebetennelse. Fikk tips om å vaske med avkjølt sort te. Hverken jeg eller mannen er tedrikkere, men han kjøpte det nærmeste han fant på butikken. Det var earl grey og så vasket jeg med det i kveld.

Nå googler jeg litt her jeg sitter, og ser at kjerringrådene sier at man skal vaske med kamille-te.

 

Er det helt i huet å bruke earl grey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun kamille te og da selvsagt avkjølt og uten sukker. (jeg et noen som ikke helt fattet det hehe)

Det er kamille urten som har virkning inn på betennelsen. Earl grey kan jeg tenke meg at muligens ikke er så bra for øyet egentlig. Da er det bedre å bruke øyedråper/skyllevann for øye om du har det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre om dere tar med barnet til legen og få noe mot det istedenfor å følge en kjerringråd? For plutselig kan det gå galt og barnet blir blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tror ikke at barnet blir blind av å få vasket øyet utvendig med earl grey ;-) Jeg fikk faktisk rådet av både apotek og lege å vaske øyet til barnet mitt med kamille-avkok. Det er ikke nødvendig med medisiner når man har øyekatarr på kun et øye, da det da trolig ikke er bakterielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at det er sant. Men du hadde hvertfall vett nok til å ta kontakt med apoteket og spurte om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege anbefalte faktisk å legge teposer med svart te på øyet til min datter da hun hadde øyekatarr..Jeg synes det var litt kult at legen min kom med noen kjerringråd. Hun har gjort det til meg også, når jeg har slitt med ekstrem svangerskapskvalme. Nå skal det sies at min lege ikke er norsk, hun er fra Libanon. Tipper de er litt mer tilhengere av sånt der nede enn i Norge :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå var det faktisk mor til et av de andre barna i barnehagen som tipset meg om det. Og hun er lege.

Så nei, jeg var aldri redd for at barnet mitt skulle bli blind av å følge et kjerringråd.

 

Forøvrig så er det ikke en bakteriell infeksjon, så antibiotika skal han jo ikke ha. Så da prøver vi kjerringråd for å korte ned ubehaget.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...