Gå til innhold

Følg med fra dag til dag - opp/ned metoden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det kan være til noen hjelp for andre tenkte jeg føre en liten logg her..

Her kan dere lese om metoden: http://www.barnogsøvn.com/?page_id=62

La henne i sengen, hun lå å "pratet" og pludret i 3-5 min før hun begynte å klage.. Lot hun klage/hoie litt, gikk så inn og holdt henne i hånden og sang.. Hun lå helt rolig og tittet på meg..

Gikk ut, sutring, inn og bysset henne rolig, la henne ned... Ettersom hun er vant med å sovne i armene våre mens vi bysser ble hun naturligvis sint hver gang jeg la henne ned.. Prøvde å roe henne i sengen men hun var altfor sint.. Så jeg tok henne opp og ned ca 15-20 ganger før hun sovnet i sengen sin.. Hele prosessen tok ca 45 min.. Mye kortere enn jeg hadde trodd..

Lot henne ALDRI ligge å gråte, jeg er sterkt i mot skrikekurer..

To be continiued....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp/ned metoden fungerte veldig fint her i gården. Begynte med at jeg brukte den metoden for å få lillegull til å sove i vognbagen på dagen. De første par dagene var det en del opp og ned, så etterhvert tror jeg hun skjønte hvor det bar og roet seg veldig fort.

Når hun sluttet og sovne til puppen på kvelden måtte metoden til igjen, men da tok det veldig kort tid før hun roet seg. Og etter dette har legging stort sett vært en drøm :o)

Så stå på!

Skrevet

Tenker at opp/ned-metoden kan være god :) Når begynner dere med den??

Her må gutten puppes el trilles i vogna for å sovne... Han er 4,5 mnd og utroolig nysgjerrig, og ikke tid til å sove selv, hehe.. Hylgriner når jeg legger han, og enda verre når dyna kommer på, og smiler og ler dersom jeg tar han opp og til meg.. Prøvde på det å legge han ned og opp, ned og opp, da gapskrattet han bare :))

Forsøker å legge han 18.30-19, men blir han overtrøtt og sur, er det gjort. Og jeg har måttet ta han opp...

Lurer på å anskaffe en uro. Har du erfaring med det?

Forsøker å sette meg inn i ulike metoder. Synes det er utrolig fælt å bare skulle la han ligge å gråte seg i søvn, iallefall.

Blir spennde å høre hvordan det fortsetter :)) Lykke til!

Skrevet

Dag 2:

Følte ikke det gikk sånn kjempebra idag.. Tok 50 min fra jeg startet til hun sov i sengen sin... Startet med bad, pysjing, amming. La henne så i sengen og sang 2-3 sanger for henne.. Hun lå og tittet på meg med store øyne.. Sa god natt, gikk ut og 30 sek senere var det hyl og klaging.. Gikk inn og tok henne opp og la henne sikkert ned 20 ganger ila de 50 minuttene.. Hun ble sintere og sintere hver gang, og begynte å gråte hver gang hun touchet madrassen og på slutten begynte hun å gråte bare hun merket jeg skiftet stilling med armene for da skjønte hun at hun kom til å bli lagt...

Siden det tok såpass lang tid måtte jeg gi henne puppen til slutt for hun var altfor urolig.. Da spiste hun og roet seg, men jeg lot henne IKKE sovne ved puppen.. Da hun var ganske slækk la jeg henne i sengen og da var det greit.. Merket hun "la seg til"... Sov så 15 min og våknet og gråt, gikk inn og klarte å roe henne uten pupp og legge henne i sengen.. Var fornøyd med det, men følte det var dumt jeg "brøt" med metoden siden jeg måtte gi henne pupp...

Bedre lykke i morgen...

Skrevet

Altså - 50 min ink IKKE bad, pysjing og amming ;)

Skrevet

Hmm.. bare lurer; hvorfor synger du så mange sanger for henne? Gjør du det hver kveld? Og de samme sangene da går jeg ut fra?

Tenker bare at det å gjøre eksakt det samme hver kveld- kan være viktig, til og med rekkefølgen på sangene... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...