Nillo Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 .....hvor mye kan dei egentlig. Syns ikke mini er så "flink" som eg kan huske de andre mine var på den alderen. Selvølgelig utvikler de seg ulikt, og det kan jo være husken min ikke er så god heller.... Syns vel han henger mest etter med f.eks si hadet, vinke, klappe, forstå når vi sier nei osv Så det eg lurer på er, reagere barna deres på navnet, begynt å spise skiveterninger selv, krype, klatre stå, forstår enkle ting så blir sagt til dei osv. Skryt i veg, så får eg en viss peil på hva en 10 mnd baby kan
Vandrende Melkemaskin Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Min er veldig tidlig ute med det meste.. Vær forberedt på skryting på det høyeste.. Hehe Han kan Gå, krabbe, klappe, vise hvor stor han er, vinke hadet si hadet, hei, hallo, mamma, pappa, Han "synger" litt sammen med meg, som f.eks. kan han si. "lille" når vi synger lille kattepus. Så kan han også si: "jeg haaaa". (vært hos mammaen min ) Han er veldig intressert i å bøker.. Høres rart ut.. Men han kommer stadig med sånne babybøker og vil at jeg skal lese for han. Han sitter ofte å blar i de bøkene og babler i vei. Så forstår han jo ord som å spise, ( da smatter han med munnen), dusje, (han elsker å dusje, han løper omtrent til dusjen når jeg sier dusje) Hehe.
Nillo Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2011 Det er lov å skryte av småttisane våre, er jo så stolt av dei!! Han var virkelig tidelig ute ja, kjekt når dei begynner å være litt mer med. Me har masse og se frem til Mener å huske at dei eldste her i huset kunne vise kor stor dei var, og intresserte seg for bøker i den alderen..... Mini her er fjerde mann i rekken, så kanskje me rett og slett har hvert litt slapp i opplæringen.. Nei,da, han er ein liten go`gutt, og han lærer nok litt etter litt
Gjest Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Hei, gutten min er som din! Han åler seg og kan sette seg opp selv. Vil veldig gjerne opp og stå med han ikke balansen til det. Står i krabbestilling å vagger på tepper men ikke på glatte gulv. Vinker ikke eller noe i den duren. Reagerer på navnet sitt og sier mamma.
FruFrydmedtotette Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Min lille er bare 9 mnd men slenger meg på for det, Han kan: - Krabbe - Reiser seg og går litt mens han holder seg fast i feks soafen - Drikker selv av flaske - Står å leker med noe som ligger i sofaen med ene hånda. -Tror han skjønner Nei,for han slutter alltid når jeg sier det. -Lyder navnet sitt. -Prøver å spise brød selv,men det er ikke så lett enda. - Står på alle 4,føtter og hender i gulvet og rompa rett opp i været:) Det er alt jeg kommer på i forbi farta,vet ikke hva som er vanlig å skulle kunne heller da dette er førstemann. Men som alle vet så er jo utvikling så innmari individuelt,og alt er like normalt:)
pip pip Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Litj pia mi er to språklig, så hun kan ikke snakke enda. Bare skravling. Men hun har begynt å gå og vi er fryktelig stolte. Hun er veldig stødig, kan sette seg ned på huk og reise seg opp igjen Kan ramse opp lang liste (slik som alle andre her tenker jeg ) Vi har fantastiske barn!! eller hva??
To små tuller Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Jeg har tvillinger, og de kan ikke si stort, ettersom de helt tydelig har sitt eget språk. Føler meg nesten litt utenfor når de babler i vei med hverandre ;o) De kan si "pappa" begge to, og hun ene kan si "takk", lurer også på om hun ikke prøver seg på navnet til hunden, men det oppmuntrer vi ikke for hunden kommer til å bli sinnsforvirra dersom to unger sitter å roper på ham hele tiden.. Med tvillinger så blir men bevisst hvor forskjellig barn utvikler seg, hun ene har gått med støtte i tre uker allerede og klatrer opp i stoler og over puffer, mens hun andre nettopp har begynt å reise seg. Hun som går med støtte kan også pusle (legge klosser forskjellig form og farge i riktig hull, mens hun andre putter kun klossene i munnen. Begge kan vinke og håndhilse, spille på slurva (veldig viktig egenskap;o)), de forstår nei og navnet sitt. Barn er forskjellige og jeg stresser ikke med at mine ene datter er lenger frem enn min andre datter. Det jevner seg nok ut med tiden )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå