det er berre mordi Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Her er det stolpesjokk hver morgen.. Sirena er på full hyler, omtrent i det hun slår opp øynene. Drømmer om å ha et barn som våkner og ligger og pludrer i sengen sin og koser seg litt, så moren får bli menneske før dagen starter. Munnen på vidt gap og volumet på max er ikke kjekt. Flere som har like "ilske" barn som mitt her inne, eller har jeg bare vært ekstremt heldig:/ ?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Gutten min er også sånn, og har selv drømt om et rolig barn ved morgenstund. Men han kommer opp i senga vår tidlig på morgenen og sover gjerne litt sammen med oss (til syv, om jeg er heldig), og da skriker han ikke når han våkner, men begynner å hoppe på meg eller stikker av over meg og begynner å hale å dra i meg for å få meg opp mens han sutrer som et uvær. Han er forresten 20 måneder. Hvor gammel er din morgenengel?
det er berre mordi Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2011 Spetakkelet mitt er 16 mnd, men hun har hatt samme sjokkstarten på dagen siden hun kom til verden;) Heldig du som har et håp om at barnet sovner igjen om du tar det inn i deres seng. Sist jeg gjorde det, skallet hun til meg så jeg fikk en blåveis over øyet og det er, om mulig, en enda verre måte å våkne på.. Gleder meg til hun blir større
:)novemberbarn:) Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 Samme her. Hun hyler om morgenen. Hun kommer opp i vår seng, men der driver hun med akrobatiske øvelser. Fram og tilbake og rundt omkring.. Slitsomt:) Savner den tiden hvor hun våknet og pratet for seg selv i senga...
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Joda, vi er flere;) Er en ganske slitsom måte å våkne på ja... for de av oss som våkner. Skjønner ikke hvordan han klarer det, men mannen min sover videre selv om sirenen går for fullt*s*
EgG Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Man er ikke alene ser jeg... Har heldigvis pludremorgener i blandt vi da. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #7 Skrevet 22. februar 2011 Her deler lillebror (22 mnd) rom med storesøster (4,5 år). Ofte begynner de å leke og underholde hverandre når de våkner om morgenen. Hun slår på lyset, klatrer opp i sprinkelsenga hans og så herjer de og leker der. Vi hører dem godt inn til vårt rom, og det er koselig å ligge halvvåken og høre på at de ler. Men det hender jo vi må gripe inn dersom lillebror kanskje ikke synes det er så moro. Men dessverre våkner ofte lillebror av at han selv bæsjer. Da roper storesøster høyt til oss at det stinker og at han må skiftes på. Da blir det ikke noen rolig morgenstund. Da må en av oss bare komme oss opp.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 Vi tar forresten ofte et eller begge barna over i vår seng på morgenkvisten, men det er ikke noe avslapning, nei. Det føles som å ha en maurtue i senga. Synes ikke det er så moro å være klatrestativ før klokka er sju om morran....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #9 Skrevet 22. februar 2011 Det der høres veldig slitsomt ut. Det er nå jeg skal fortelle at vi sjelden hører hyling fra vår lille frøken ja? hehe Ikke alltid pludring her heller, ofte sutres det. Men jeg må liksom ikke hoppe ut av senga i samme øyeblikk som hun våkner i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 He, he litt artig tråd å lese da. Gutten min kan faktisk ligge våken en stund i senga etter han har våknet, men han gir ikke lyd fra seg. Så det er bare hvis jeg står opp før han (pleier å gjøre det hver dag jeg skal på jobb) at jeg legger merke til det. I helgene får vi selvsagt ikke med oss hans lydløse oppvåkning. Og i det øyeblikket han da bestemmer seg for at nok er nok er det bare å sprette opp ganske raskt. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #11 Skrevet 23. februar 2011 Her starter mini 20 mnd morningen (eller natten) med å stå å hyle i senga ca 5 om morningen. Tar han opp i senga min og får han som ofte til å sove til 0630, men da er dagen i gang for han. Full turnrunde i senga, krabber over meg og løper ut i stua og henter biler og andre leker. Så da er det bare å krype ut av dyna. Skulle ønske jeg kunne ha en liten pludrer jeg å
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 23. februar 2011 #12 Skrevet 23. februar 2011 Her har det vært babyprat og synging på begge to. De kan gjerne ligge våken og helt tyst først, så kommer prating og synging. Hvis vi ikke henter de etter en halvtime begynner de å rope etter oss ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Her er det rolig start om morgenen. Først begynner han å bable litt for seg selv med en herlig stemme. Er jeg litt treig så begynner han å rope på meg: "Mammaaaa, maaammaa!" Men går tålmodigheten over blir det grining ja, men det skal litt til.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Gutten min våkner med et vræl i skikkelig jungelstil, og når jeg legger han for kvelden er det "BRRRMBRRRMBRRRM (lekebil)-snoooork". Det er liksom ingen mellomting med han, det er altså helt utrolig. Men som regel er han blid, da. Når jeg kommer inn på soverommet hans etter at han har våknet, er han solen selv, og det er ganske koselig :-) Men jeg ønsker meg en gutt som kan leke i senga en stund før han vil stå opp. Her er det full rulle fra det øyeblikket han åpner øynene, så ikke mye tid til å slappe av, nei!
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 24. februar 2011 #15 Skrevet 24. februar 2011 Forresten ja, jeg bruker å ta smån over i min seng og amme mens vi begge sover i et par timer, hvis han våkner så tidlig at jeg ikke klarer å komme meg ut av soverommet uten å slå meg. Hehe. Men når han da våkner, setter han seg over halsen min og vekker meg med god, gammeldags lugging. Eller kanskje han klorer meg i øyet. Av og til bæsjer han rett før han våkner, og da liker han å sette seg på kinnet mitt. Mmm. Uante muligheter - den ene verre enn den andre!!
Barbarella og froskebarna Skrevet 24. februar 2011 #16 Skrevet 24. februar 2011 Her er det stort sett pludring, men omtrent hver eneste gang han har lagt seg for sent (etter 19) så hyler han når han våkner. Tror det er fordi han er trøtt, men klarer ikke å sovne igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #17 Skrevet 27. februar 2011 "Pludreunge" her også.. er deilig å ligge å slumre i sengen 5-10 min før jeg trenger å komme meg ut av sengen:) Hun ligger også å koser i sengen mens jeg kler på meg, sminker meg ol..
Mimmi84 Skrevet 23. mars 2011 #18 Skrevet 23. mars 2011 ja, jeg er en bortskjemt mor. pjokken er 17 måneder og sover som oftest fra 19 til 9. har vært litt tidligere de siste ukene, men selv om han våkner la si kl 19.00, så ligger han bare å babler litt i sengen sin, koser med dyrene sine og blar litt i "sengebøkene" og kanskje sovner han litt igjenn innimellom. ikke no styr i alle fall, før jeg kommer litt før 9. men, en gang i måneden eller så, så har vi sånn hyleoppvåkning. gjerne i 6-7 tiden. da er det enten fordi han er tørst (drakk ikke kvaldsmelken sin) eller at han rett og slett har hatt mareritt tror jeg? men han sovner fint igjen bare han har fått litt å drikke eller litt trøst.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #19 Skrevet 23. mars 2011 Første av alt, nicket ditt er det beste her inne, hehe. Mini her våkner først med litt grynting og er mamma treig så ligger han og roper forsiktig: "mammaaa, mamma...." Hadde jeg blitt vekket til et hyl hver morgen hadde jeg blitt småsprø tror jeg, men kanskje det er en vanesak det også?
det er berre mordi Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 23. mars 2011 Vet du, det mest utrolige hendte bare et par dager etter eg skrev dette innlegget.. Da var jeg faktisk så halvgal/desperat at jeg ba til høyere makter om bistand. På høyt. Nevnte blant annet ordet "karma" og lurte på hva jeg hadde gjort for å fortjene slike grusomme morgener:) Banna bein.. Dagen etterpå våknet jeg av at hun lå å pludret.. Og har faktisk gjort det siden:) Det er nesten slik man vurderer å møte opp i kirka etter en slik opplevelse. Men.. kjekt å ta det rolig på søndager også, så jeg ser det litt an først;)
Skogshuldra Skrevet 24. mars 2011 #22 Skrevet 24. mars 2011 Her har vi nesten det motsatte "problemet".. Har en som er så utrolig glad når han vokner, mens begge foreldra egentlig er morgen gretne så snakker og styrer han noe voldsomt.. Ikke akkurat interesert i å ligge å pludre, men er veldig ivrig på å komme seg på bena å ta fatt i dagen med et beundringsverdig morgen humør! Og det gjør jo selvfølgelig at det er umulig å være morgen gretten lenger.. Men når det er sakt så har vi våre greier vi og... Har en utrolig sutrete unge rette etter barnehagen når han er sliten og alt er galt.. Og da er man jo ofte sliten selv også.. Så tydeligvis enn så lenge et utpreget A menneske, men heldigvis ikke oppe før 07.00 ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå