Gå til innhold

Har rett og slett ikke råd til å miste kontantstøtten:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det tror jeg nok er feil. Det eneste som er godkjent samtidig med kontantstøtten er vel dagmamma.

Er du alenemor kan du søke om stønad til barnetilsyn.

Har du samboer å dere ikke tjener så bra kan dere også søke kommunen om redusert barnehageregning.

Om man benytter barnepass som ikke mottar statlig støtte så kan man fortsatt få kontantstøtte. Men barnepass som ikke mottar støtte er langt dyrere så summa summarum så kommer det ut på likt

Du får ikke beholde i bhger som har statstøtte noe som er nesten alle private bhger også. Og de som ikke har statstøtte er det stort sett veldig høy betaling på for at det skal gå rundt for de.

Så økonomisk hjelper det ikke. Dagmamma får du beholde kontantstøtte men også det er jo stortsett dyrt i forhold til bhg.

Barnepark får du beholde men det er jo bare noen timer midt på dagen.

Annonse

Hvis barnet ditt går i barnehage, uansett hvilken, så mister du kontantstøtten. Hvis du velger dagmamma så beholder du kontantstøtten, men dagmamma koster ca prisen for barnehagen + kontantstøtten pr mnd, så det blir ikke noen forskjell økonomisk.

Selvfølgelig har du råd til å miste ks; når barnet skal i barnehage så går jo du på jobb, du tjener mye mer på det enn å gå hjemme med ks;-)

Jo jeg jobber, men lønna strekker ikke til med alle utgifetene jeg har. Jeg har en mor som er pensjonist som har hjulpet meg meg med å passe den minste når jeg er på jobb. Hun skal fortsette med det fram til høsten. Nå begynner hun å bli såpass gammel at hun ikke har krefter til det lengre. Og når jeg setter lillegutt i barnehagen må jeg betale barnehage + at jeg mister kontantstøtten. Med huslån og diverse andre utgifter er det ikke bare å begynne å spare som en over her nevner.

Jeg taper faktisk flere tusen i mnd ved å sette junior i barnehagen.

Når det er sagt; når begynnte denne regelen? For jeg vet at for noen år tilbake fikk man kontantstøtte hvis barnet var i privat barnehage, og det mener jeg bestemt hun dama på nav sa også for et års tid siden, men skal ikke si det sikkert.

Annonse

Om det finnes barnehager som ikke har statstøtte som gjør at du kan beholde kontantstøtten så vil nok utgiften din til bhg bli det sammen selv om du får beholde kontantstøtten.

Det koster ca 11 tusen i mnd for en bhgplass, hvor staten betaler ca 70%. Dermed må en ikke-statstøttet bhg ha ganske høy mndspris.

Om du ikke tjener nok, så må du kutte ned på utgiftene dine. Er du alenemor? Isåfall har du jo rett på overgangsstønad, redusert bhgpris, dobbel barnetrygd osv. Du må bruke de pengene du har fornuftig.

Hør om du kan få barnehagen dekket da...

Men akkurat det der er likt for alle... Man kan ikke få i pose og sekk!

Du får se om du kan stramme inn på noen av de andre utgiftene dine da...

Jobber du 100% ?

KAnskje du bør søke deg en jobb hvor dukan få høyere betalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...