Gå til innhold

Sykt at noen faktisk mener at en far skal kunne overstyre mor, og bestemme at han skal gi barnet mme i stedet for at mor skal amme.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får meg til å undre litt på hva slags forhold de som mener det er i. Gjør far slikt hos dem? Mange sære meninger her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det var innlegget lengre ned var det jo snakk om at HI skulle pumpe seg (eller bruke mme en gang om dagen fks) fordi pappaen villa ha den samme kosestunden mor har med amming. Men det er like feil pga pumping kan tulle med produksjonen å gjøre at mor ikke kan amme like lenge som om hun ikke pumpa seg og gi mme en gang om dagen vil også gjøre noe med produksjonen, og om det er synd i pappa for det..så er det nå enda mer synd for babyen som har best av å kun få morsmelk og som også har best av å kunne få dette lengst mulig (ca 6 mnd) og ikke fks bare 3-4 pga tull ved produksjon bare fordi pappa ville ha mating..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns litt synd på HI i den andre tråden jeg!! Mye usaklige kommentarer ute å går! Greit nok at hun har en mann som er veldig med på alt som har med babyen å gjøre, men min unge fikk kun flaske fra dag 1, og allikevel tok det meg 3 uker før far fikk lov til å gi en flaske, og enda fler uker før andre fikk lov!!

 

Skjønner godt at når ammingen går på skinner, og hun VIL stå for ansvaret for maten at hun setter seg litt på bakbeina ift flaksemating!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, du er jo en dørmatte du. Nei, foreldre likestilles ikke. Mor er hovedomsorgsperson, ihvertfall det første året. Heldigvis har jeg en mann som har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye foreldre? joo..men en mann har IKKE pupper og før i tiden så fantes ikke pumper og mme...herregud..det er mammas jobb å AMME fordi det er hun som har melken,hadde det vært far hadde det vært fars jobb..å det er det beste for UNGEN å få melk fra brystet! jeg driiiter i hva pappaen vil eller ikke vil, jeg for min del tenker på BABYENS beste!!! mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like mye foreldre, men naturen har nå engang utstyrt kvinnen med bryster og melk. Da er det naturlig at hun tar seg av den biten, og så får far finne en annen arena som er kun hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder dere??

 

Mannen skal jo ikke AMME barnet!

Han vil jo bare ta del i den næreheten og kosen det er ved måltidene til en liten baby... Jeg synes det er flott jeg!

 

 

Det er jo hans barn også, det må dere huske på!

Og jeg må si jeg synes dere som sier at far bare tenker på seg selv er rimelig korttenkte!

Han tener på seg selv og tilknytningen til barnet, min mann fikk gi flaske til våre ikke noe problem i det hele tatt, vi tar like stor del i ungene og vi er likestilte i forhold til dem. Det er jeg glad for!

 

Jeg måtte begynne å pumpe da min første bare var 3 dager... Jeg måtte i begravelse til bestefaren min og gutten måtte jo ha mat mens jeg var borte så jeg hadde ikke noe valg, derfor har gutten vår tatt flaske hele veien. Og det kom godt med da jeg måttte gå på medisin som gikk i melken og måtte gi nan på flaske en stund mens jeg holdt oppe produksjonen med pumping... Det gikk kjempe fint! Jeg fullammet til han var 6 mnd og ammet til han var 13 mnd. Hadde rikelig med melk hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du måtte i begravelse, og måtte derfor pumpe, en helt annen sak enn det det har vært snakk om her.

- Du måtte gå på medisiner, også en helt annen sak.

- Du hadde ingen problemer med å pumpe, noe mange har.

 

Du har ikke skjønt tegninga. Tror de fleste reagerer på at kvinnen må pumpe for å tilfredsstille far behov og ikke barnets.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som har en mann som fint klarer å etablere en tilknytning til barnet uten å fucke opp ammingen eller? Makan til hysteriske mannfolk!

 

Haha må jo le litt da, det er jo så typisk: Fedrene skal roses opp i skyene bare for å ØNSKE å skape et forhold til barnet sitt. Snille, snille pappaen som ønsker å bidra, det er jo mer enn man kan forvente!!!

En mor som ønsker å gjøre det samme, samt følge de rådene helsemyndighetene gir angående blant annet amming, hun er ond og egoistisk.

 

Forstå det den som kan. Vi mødre har snart klart å redusere oss selv til utelukkende å være fødemaskiner. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 20.34...ja, du er vel glad for at det nå. Men når du plutselig blir sliten og trenger pause, og mannen din gir faen...så kan du være sjeleglad for at mannen din har forstått det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange korka damer, så begynner jeg å forstår disse mannfolka litt bedre nå. Ikke rart at menn gir faen i barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 21:43. Dere er helt psyko alle sammen.

 

Å mate barnet er ikke hellig. Synes det finnes for mange mødre der ute som er helt hysteriske. Virker nesten som noen av dere tror dere er Gud eller lignende.

 

Synes faren burde selvfølgelig få lov til å gi flaske til babyen.

 

Ja det er oss som føder, men det betyr ikke at barna er våres eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så du synes det er berettiget å drite i barna sine, fordi man ikke får delta i flaskemating? Sier ganske mye om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det udiskutable faktum er at det kan han. Mor har ingen lovfestet rett til å bestemme over matingen, punktum. Enig i at det ville vært ganske sykt å faktisk gjøre det, men mødre bør huske på at de faktisk ikke bestemmer mer enn far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:39, du høres meget spesiell ut. Du er garantert en misfornøyd, sur far. Er utrolig glad jeg ikke har barn med deg. Du høres rett og slett litt syk ut, som snakker om rettigheter overfor et stakkars spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far er så forbanna idiot at han krever å gi mme i stedet for at mor skal få amme, så kan mor kaste ham ut, og vips så har han ikke rett på mer enn å se ungen noen få timer i uken under tilsyn av mor.

 

Tviler på at noen i hele verden vil gi ham lovfestet rett til å tvinge i ungen morsmelskerstatning mot mors vilje i løpet av disse timene.

 

Så jo, i realiteten bestemer faktisk mor mer enn far, all den tid ingen kan tvinge mor til å bo sammen med far, og all den tid mor i 99 % av tilfellene gis hovedomsorgen til spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du?

Brystene blir fyllt med melk etter fødselen, men hun får ikke lov til å amme hver gang barnet skal ha mat? Å pumpe er et slit, det er hundre ganger enklere å legge barnet til puppen. Barnet dier det den vil ha av mat og så er den ferdig. Enkelt og naturlig.

Far kan vel ha i oppgave å få barnet til å rape? Han kan skifte alle bleiene, stå opp om natten når barnet er urolig, trille barnet en tur og kose med barnet. Det er ikke slik at kontakt mellom babyer kun skjer gjennom amming!

Når en mann forlanger at dama skal pumpe seg for at han kan gi mat til barnet; da er han rett og slett ikke spesielt lur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, 22.39 er med på alle trådene her, og kommer stadig med gode råd som at far skal si "denne gangen mater jeg og ta opp barnet foran nesa på (melkesprengt) mor, for det har han jom LOVFESTET rett til, må vite.

 

Som om barnet bryr seg om lovverket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...