Gå til innhold

Har arbeidsgiver virkelig lov og blande seg i private mailer??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min fikk en privat mail som hun har visst til noen på jobben, nå har arbeidsgiver engasjert seg i saken om mulig straffeforfølgelse?? Kan virkelig arbeidsgiver gå så langt i og blande seg i andre sin private mailer?? det har overhodet ikke noe med hennes jobbmail og gjøre.

 

Hun ble forøvrig sykemeldt i dag da hun syns saken ble blåst opp i dimensjoner:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på hva mailen dreier seg om når det faktisk er snakk om straffeforfølgelse da hadde jeg blitt skeptisk. Skjønner hvis arbeidsgiver ikke ønsker kriminelle handlinger utført på kontoret sitt. Nei arbeidsgiver har ingenting med private mailer å gjøre, men i arbeidstiden skal man jobbe, privatliv og jobb er 2 seperate ting.

Og har hun sykemeldt seg på grunn av dete settes hun i enda dårligere lys i sjefens og andre kollegaers øyne. Tenk på jobben de må gjøre som hun skulle gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gå spesifikt inn her på hva saken gjelder, men det gjelder ikke alvorlige kriminelle handlinger som f.eks narkotika, tyveri etc.. hun har visst den ene kollegaen slik jeg har hørt mailen og bedt om råd og dette har nok kollegaen vært og slarvet om til sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært sjefen hennes hadde jeg slått hardt ned på noen form for kriminallitet som skjedde på jobben. Hva enn det er, så burde hun tenke seg godt om før hun tar opp sånnt på jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som tok med seg en privat mail og viste alle oss andre kollegaer. Dette var ang en barnevernsak. Min kollega hadde fått bv på døren - og visste godt hvem som hadde sendt dem der. Det ble en del fæle mailer mellom dem - hun og "angiveren". Hun viste mailen på jobb med ønske om at vi skulle ta hennes side om bv tok saken lengre.

Veldig ubehagelig for alle oss andre som ikke ville bli innblandet. Dama var ny på jobben, og vi visste ingenting om hva som foregikk hjemme hos henne.

Det endte med at hun sykemeldte seg sies det. Jeg har mistanke om at politiattesten henne ikke var så ren - og at hun ble permitert. Vi jobber med barn.

 

Så i denne sammenheng vil jeg si at arbeidsgiver rett og slett måtte bry seg og stille spørsmål.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...