My99 Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Hei dere! Min sønn på 6 mnd bruker smokk og er blitt veldig avhengig av den når han skal sove. Han greier aldri å finne smokken selv hvis han mister den under søvnen - isteden våkner han og gråter. Hvis han får smokken igjen blir han som regel stille og sovner med en gang. Men skulle gjerne sluppet å løpe frem og tilbake... Lurer på hva dere andre gjør for å unngå problemet? OG, jeg har faktisk brukt dette "problemet" som utgangspunkt for en skoleoppgave i markedsanalyse. Har laget et svært forenklet skjema som jeg setter STOR pris på om dere vil fylle ut hvis dere har tid, lyst, vil glede meg eller bare kjeder dere Det er kun 8 spørsmål og dere trenger ikke skrive noe, kun krysse av. Blir uansett glad for svar her inne også! Klikk på denne linken for å ta undersøkelsen: http://www.surveymonkey.com/s/V8HZDCV Beste hilsen Siri
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Da er du kanskje på feil forum? Forøvrig er jenta her 2 år og jeg må fortsatt løpe inn for å gi henne smokk når hun mister den..
My99 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 Hehe, jeg har tatt meg den frihet å poste på alle tre småtroll-forumene Vil gjerne høre hva foreldre til litt eldre barn gjør også. Viktig å være forberedt på hva som venter en tenker jeg - og dere er jo mer erfarne enn meg Vil gjerne bare si takk til alle som tok seg tid til å svare på undersøkelsen - ble veldig glad over å se at så mange har svart! Har fått noen gode råd også, som å skifte til større smokk eller å "pepre" senga med smokker slik at de blir lettere å finne. Noen andre som har erfaringer å bidra med? Når mistet deres barn behovet for smokk? Har lest at sugebehovet avtar allerede fra 4 måneder, men mange barn bruker jo smokk mye lenger enn det. Personlig vil jeg gjerne at han skal slutte i god tid før han lærer å snakke. Noen synspunkter på dette? Siri
Itsrejk Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Småtten min er fremdeles veldig glad i smokken sin, og forbinder den med ro og kos. Han ble to i januar. Han får smokken når han skal sove (til duppen og om kvelden), og ellers når han trenger litt ekstra kos/ro, som i vogna, bilen osv (ikke alltid, men ved behov). Han får ikke gå rundt med smokken når han er våken og i vigør. Han er forøvrig en språksterk gutt, så smokken har ikke hindret ham. Men vi er som sagt bevisst på at han ikke har den i munnen dagen lang, for da tror jeg nok den hindrer språkutviklingen.
ilder Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Vi hadde samme problemet da vesla var baby. Heldigvis lærer de seg å finne smokken selv etterhvert, også i søvne. Jenta vår hadde mange smokker (6-8 stk) i senga en lang periode. Likte å bytte smokker i det hun sovnet. Klart man ønsker å slutte med smokken etterhvert. For oss var den helt uvurdelig for å få henne til å sove, sitte rolig i bilen osv. Vi kuttet ned på bruken etterhvert, til hun sluttet rett før 3 års dagen. Vet det kom en oppfinnelse da jenta vår var baby (ca 2 år siden); en smokkepute. Tror tanken var at smokken var festet med en kort snor til puta. Og så tror jeg det var en bjelle/rangle inni puta slik at babyen skulle finne den. Ble presentert på God Morgen Norge eller lignende. Har selv ingen erfaring med denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå