My99 Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Hei dere! Min sønn på 6 mnd bruker smokk og er blitt veldig avhengig av den når han skal sove. Han greier aldri å finne smokken selv hvis han mister den under søvnen - isteden våkner han og gråter. Hvis han får smokken igjen blir han som regel stille og sovner med en gang. Men skulle gjerne sluppet å løpe frem og tilbake... Lurer på hva dere andre gjør for å unngå problemet? OG, jeg har faktisk brukt dette "problemet" som utgangspunkt for en skoleoppgave i markedsanalyse. Har laget et svært forenklet skjema som jeg setter STOR pris på om dere vil fylle ut hvis dere har tid, lyst, vil glede meg eller bare kjeder dere Det er kun 8 spørsmål og dere trenger ikke skrive noe, kun krysse av. Blir uansett glad for svar her inne også! Klikk på denne linken for å ta undersøkelsen: http://www.surveymonkey.com/s/V8HZDCV Beste hilsen Siri
2010 Mammaen Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Har svart på undersøkelsen din :-) Jeg har desverre ingen løsninger på dette... Man må nok traske de tunge skrittene til sengen og putte inn den hersens smokken ;-) Men her har det blitt litt bedre siste måneden (med unntak av en periode med sykdom og tenner nylig). Tror det er 3 årsaker til dette; han sover tyngre nå som han er eldre og våkner ikke sååå mange ganger i løpet av natten lengre, vi har flyttet han på eget rom og han sover nok muligens litt tyngre da(?) det tredje er at han noen ganger finner smokken og putter den inn selv. Vanskelig å vite hvor ofte det skjer, men har sett at han gjør det. Lykke til med både smokken og undersøkelsen din :-)
Steget Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Har svart på undersøkelsen din, jeg også Jenta mi hadde en periode hvor hun mistet smokken i ett sett om natta. Jeg trodde jo jeg skulle bli gal! Hun liker å holde på smokken, men hadde ikke kontroll på armene så det endte alltid med at hun dro den ut av munnen! Det som jeg tror hjalp her er at vi skiftet til en større smokk. Vi begynte med Mam-smokk fra 6 måneder når hun var rundt 5 måneder. Det hjalp. Den var mye bedre for henne å holde på. Jeg tror egentlig ikke hun våkner av at hun mister smokken. Jeg tror at hun bare våkner - og at hun da oppdager at smokken er borte. Må legge til at da vi la henne på eget rom begynte hun å sove mye bedre, sammen med større smokk ble det gull:)
Skedsmo(r) Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 Hei. Jeg har svart på undersøkelsen din og den var veldig fin Håper fler tar seg tid til den. Vi hadde samme smokkeproblemet som dere har. Hun våknet en gang i timer hele natten pga smokken falt ut. Utrolig slitsomt! En dag, da jeg skiftet på sengen hennes, tok jeg bort en ramme av et helseteppe som jeg hadde laget rundt hodet hennes for at hun skulle føle det litt lunt rundt seg, så la jeg babyputa i senga hennes i stedet. fra den natten sov hun bedre og hun fant smokkene sine selv. Nå våkner hun kanskje 3 ganger fra legging til morgenen etter. Nå ligger det 6 smokker i sengen hennes og de ligger ikke på samme sted på morgenen etter,og smokken i munnen har vært byttet ut siden legging.
Gjest Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Da har jeg svart... Min løsning er å ha flere smokker liggende i senga... Jeg legger ekstra smokker i det ene hjørnet av senga, og det ligger stort sett aldri noen der om morgenen.. Hu våkner sjelden med samme smokk i munnen.. Jeg har også latt henne leke med smokken på dagtid fra hun var 2-3 mnd, og hun lærte fort å putte den inn...
My99 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2011 Hei dere! Tusen takk for tilbakemeldinger og til dere som tok dere tid til å svare på undersøkelsen: GULL! Ble kjempeglad da jeg så hvor mange som hadde svart i morges Jeg skal prøve å gi sønnen min pute i kveld - han er nok stor nok til det nå (?). Han sover allerede i egen seng på eget rom, det har han gjort siden han var 3 måneder. Egen seng har han alltid hatt, faktisk. Han roer seg best når han får ligge for seg selv med teppe og bamse. Hvis han sover med oss vil han bare leke og ligger og vrir seg hele tiden. Mulig jeg bør prøve større smokk ja. Nå har han MAM fra 4 måneder pluss. Smokken er jo fantastisk når det gjelder å roe ham ned, osv. Men jeg kan se at han blir mer og mer avhengig av den for å klare å sovne. Tidligere trengte jeg ikke gi ham den etter amming på natten, men nå MÅ han ha den ellers våkner han igjen... Haha - og i utgangspunktet var jeg negativ til i det hele tatt å gi ham smokk. Det er nok mest en personlig greie og jeg vet det er MANGE meninger rundt det, men jeg ønsker ikke en 3-åring som løper rundt med smokken i munnen på dagtid og snakker med smokken i munnen. Usj Men ser jo at det er lenge til det, så vi har vel god tid til å venne ham av med smokken før han blir "for stor".
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Nå klarer min stort sett alltid å finne smokken selv om han mister den, eller så bare sover han videre.. Er kun idet han sovner for kvelden at han gråter hvis han mister.. Men våkner ikke i løpet av natta for å få smokken.. Har forresten svart på undersøkelsen din jeg og
Smørblomsten<3 Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Hei! Her brukes smokken ved innsovning, og det hender vi må inn og ut et par ganger fordi han har mistet smokken. I tillegg har han en koseklut som han er avhengig av å ha mot ansiktet. Jeg spretter ikke inn med en gang han mister smokken, lar det gå litt tid før jeg hjelper ham og da virker det ofte som om han holder ekstra fast på den når den endelig et på plass i munnen. Når det er sagt - når han er kommet i dyp søvn våkner han ikke av at smokken mangler, da klarer han å finne søvnen igjen fint uten smokk. Han et 4 mnd.
Celeste85 Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 jenta vår bruker smokkesnor. el det er en bamse og den ei veldig kort så hun klarer ikke kveles. fester den lik pysjen også finner hun den selv:-) mulig du må vente en måned el to før baby blir vant og får til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå