Gå til innhold

Føler meg konstant trøtt og sliten... Er jeg bare en sløv person? Når skal jeg reagere liksom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tatt flere prøver hos lege, men har tatt de samme prøvene før og alt var bra...

 

Først blir man sliten, så blir man sliten av å være sliten, så blir man sliten av å være sliten av å være sliten.......... Så blir man sprø!! Hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

håper du ikke er det for da er jeg det også...

Klarer å kaste mange baller i luften å se på at de faller ned...

 

Eneste gangene jeg fungerer er når jeg må og er bøtte full av koffein...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært konstant sliten siden jeg fikk mitt første barn for snart 6 år siden. Selv om besteforeldre stiller opp innimellom får jeg ikke til å hente meg inn igjen.

Lurer på om jeg noen gang kommer til å føle meg uthvilt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor sliten du er, så hvor sliten synes du selv du er? Du føyer på et lite hehe - er følelsen noe du kan le litt av?

 

Jeg var så sliten over lang tid, til slutt sa det helt stopp. Mentalt sa det stopp, og jeg greide ikke lenger bare "ta meg sammen". Snakk om å møte veggen. Du føler ikke at det faktisk er sliten på den måten du er? Har ikke legen engang luftet det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ja.. Jeg har vært slik siden jeg fikk mitt første barn i sommer.... Mange ganger føler jeg at jeg liksom ikke har fått hvilt skikkelig ut etter fødselen og det er ikke lenge til han er 1 år nå!

 

Syns det er vanskelig å vite om jeg bare skal akseptere at jeg vil være sliten fremover eller om jeg skal jage etter energiting.. (begynne å trene, få mer luft, se på flere komedier..., spise mer grønnsaker, begynne å drikke kaffe...) Foreløpig hjelper det med en liten sjokoladebit! ;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i permisjon og mye alene med barnet? Varierende søvnkvalitet? Da kan du trøste deg med at slitenhetsfølelsen er helt normal.

Selv var jeg gørrsliten konstant fram til jenta ble 2.5 og begynte i barnehagen. Mye bedre nå - men småbarnsperioden er krevende for de fleste.

Hjelper å ty til energitiltak som trening, sunn kost, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et grep jeg tok var å slutte i jobben. Det å jobbe 100% som alenemor uten noe hjelp til henting og levering, ble det et jag med tiden. Jeg ble så sliten av det at jeg var syk hele tiden. Immunforsvaret mitt var på bånn konstant. I tillegg gikk jeg mye på jobb når jeg var syk, pga en sjef som ikke lignet grisen av en oppførsel.

 

Jeg begynte å studere og flyttet sammen med kjæresten min. Hverdagen ble lettere på en måte, men jeg er fortsatt helt pumpet hver kveld. Men jeg er ikke like mye syk lenger, så det er et positivt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn :( Vært trøtt siden jeg ble gravid for 4 år siden. Tatt masse prøver, men alle prøvene er bra :S Nå er jeg gravid, og det er på en måte greit å være trøtt, men etter fødsel blir jeg virkelig å kreve at legen finner ut hva som feiler meg. Sist jeg var hos henne snakket hun om depresjon. Er vist sånn at noen bare merker depresjon som trøtthet og bare vil sove. Jeg hadde fødselsdepresjon etter fødsel sist, kan jo være at den aldri gikk over... Kan jo være noe å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...