Gå til innhold

Langvarig omgangssyke?? Kan jeg ta immodium?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt omgangssyke siden fredag, kvalm i to dager før intens diarè begynte og den er fremdeles like ille. Dvs at alt fra fredag har gått rett igjennom systemet mitt. Mest slitsomt er det på natten siden jeg ikke får sove og løper på do. Jeg føler meg ikke syk mer, men er sliten. Diareen er plagsom og jeg mistenker magen ikke vil stabilisere seg uten litt hjelp. Har i utgangspunktet litt følsom mage. Har noen erfaring med immodium evt andre midler?

Fortsetter under...

Min erfaring med imodium i forbindelse med omgangssyke er dårlig... Jeg var helt sikker på at det var en annen grunn til at jeg var dårlig, så jeg tok en imodium og det fungerte i et par dager. Så ble jeg dårlig, veldig dårlig og var det en god stund etterpå, så jeg anbefaler deg ikke. En annen gang tok jeg idoform og det fungerte veldig bra! Mulig det var tilfeldig, men jeg satt en hel ettermiddag på do og tok to idoform og ble bra.

Jeg har spist yoghurt og knekkebrød uten hell og ikke orket å prøve noe annet. Hva gjør man evt ved forstoppelse? og hvorfor får man det etter så lang tid? Immodiumpakken innoholder jo bare tabletter for 2 dager(hvertfall den jeg har).

Annonse

Du må ta melkesyrebakterier for å stabilisere tarmfloraen. Du kan f.eks kjøpe Bio Dophilus hos helsekosten eller noen som litt sterkere.

Knekkebrød høres jo lurt ut, men yoghurt eller andre melkeprodukter har ihvertfall jeg dårlig erfaring med i forbindelse med langvarig omgangssyke.

Som regel får jeg lyst på potetgull, knekkebrød, eple eller eplejuice.

Det høres ut som du har fått deg en skikkelig runde og tipper du vil føle deg bedre snart, men det kan ta noen dager til uansett hva du gjør... dessverre.

God bedring!

Du kan ta Imodium ja. Ikke noe problem med det så lenge du er sikker på at det er omgangsyken og ikke noe bakterielt.

Ellers anbefales det å spise mat med mye stivelse. Hvitt brød, ris, potet og banan er eksempler på matvarer som er bra iforbindelse med magetrøbbel. Knekkebrød er nok ikke det verste, men hvis de er grove har de trolig mye fiber og det er ikke det beste man spiser ved løs mage.

Lykke til!

Takk for svar dere, jeg tok 2 imodium(sånn skrives det visst;)) i går og har fått sove i natt, spist og føler meg mye bedre:) Får bare se ann utviklingen, men det føles som det er en ende på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...