ChrisLuka Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Hei dere vakre barseldamer =) Trenger å høre litt hva dere gjør med babyene deres i forhold til stimulering, jeg mener lek, sang, dullig, kos osv. jeg har en liten gutt på 3 mnd, og noen dager føler jeg liksom at jeg kommer litt til kort. at jeg ikke leker eller synger eller koser nok med han, men hver gang han er våken så tilbringer vi jo tid sammen med prating og kos på stellebordet, litt lek under babygymmen og kos på fanget. men det er jo litt deilig at han kan leke litt selv så jeg kan gjøre litt i huset også. hva gjør dere? trenger jeg å tenke noe på dette? eller er dette liksom innbakt i det naturlige morsinnstinket? hehe! håper på svar =)
romsa Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Fint innlegg, jeg har også en gutt på 3 mnd og lurer egentlig på det samme. Vi får jo pratet på stellebordet, sunget litt, kosa masse, men lurer på om det skal mer til i denne alderen...? Har vel en følelse av at han trenger tid for seg selv også ila dagen - så lenge vi utstråler varme, nærhet og kjærlighet og dekker behovene som dukker opp gjør vi vel "jobben" vår som nybakte og gode mødre? Hva sier dere andre - øver dere på ulike ting med baby? Enten fysiske øvelser eller sanger/regler?
*Lissi* Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Vesla her er straks 3 mnd. Koser masse iløpet av dagen. Både på stellebordet og på fanget. Nå i det site har vi begynt å ligge litt på leketeppe også. Synger masse hver dag. Og går på babysang en gang i uken. Er nok ikke flink nok til å legge henne i fra meg når hun sover. Husarbeid blir som regel tatt på ettermiddagen/kvelden når samboer er hjemme.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 føler avogtil at vi ikke har lekt "nok" men tror nok de får den stimuleringa de vil ha likevel vi prater og leker litt på teppet og "herjer" litt, og koser i sofaen, og ligger litt alene, har han på magen o.l også,
indigo25 Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Lillemann her på 3,5 mnd får dosen sin med stimuli hver dag- vi går fra stasjon til stasjon føler jeg:) Kos i senga, på stellebordet, i babygymen, på leketeppet, i sofaen med sang og rim, danse vals med mamma, øve på å gripe rangle i vippestol osv. Jeg er alltid der føler jeg, får ikke gjort noe som helst iløpet av dagen:/ velger å tro det er en periode nå før de klarer å underholde seg selv litt lenger enn 3 minutter;) Blir kanskje i overkant her føler jeg, men jeg er ikke typen som lar babyen bare ligge der. Da tror jeg at det er synd på han selv om jeg vet det ikke er det. Er vel en hønemor da..
Ane Elise Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Har også en gutt på 3mnd, og jeg prøver å trimme han så mye jeg kan, og det skyldes at han er nokså skjevt i hodet pga at han ligger mye på favoritt siden sin. Etter hver bleieskift, pleier jeg å la han ligge lenge på magen på stellebordet mens jeg står på den side som ikke er hans favoritt side. De timene som han er våken går det til sang, kos, litt trimming i lekematta si og masse hopping. Denne karen ELSKER nemlig å stå oppreist! Og en periode så lar jeg han også få ligge alene og leke med seg selv mens jeg utfører 1 del husarbeid. Han må jo også få lære å aktivisere seg selv;) Og i løpet av en dag sover jo denne karen en god del også, ca annen hver time og sover alt fra 45 min til 2 timer, til senest ca 18.30, så hvor mye stimulering han får kommer vel øyet som ser. Ellers så tar han ikke kvelden før rundt 22 tida og da sover han som regel hele natta til ca 9 om morgen. Jeg mener det viktigste her er ikke HVOR mye man stimulerer babyen vår, men at både babyen og en har det bra om dagen og stortrives i hverandres selskap =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå