Gå til innhold

Naboen har flyttet uten å ta med seg katten sin.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det gjør meg så sint!!

 

Jeg kommer ikke til å ta den til meg - er allergisk og vi er for mye borte.

 

Vurderer å la kjæresten min skyte den, det er iallfall bedre enn at den går for lut og kaldt vann!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

At det går an!!!

Men her er det ikke katten som fortjener å bli skutt, men heller eierne.

 

Vær den ansvarlige her, og hjelp katten. Det finnes mange forskjellige dyrevernsorganisasjoner du kan ta kontakt med, alt ettersom hvor i landet du befinner deg. Anbefaler først og fremst http://www.spca.no/. Ellers går det jo an å prøve:

http://www.dooa.no/omplassering/katter.asp

http://fodtrondheim.no/cmsms/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe dyrebeskyttelsen å fortelle om situasjonen, så kan de sikkert hente den. Så kan den få en mulighet til et nytt hjem...

Skjønner forresten ikke at kjæresten ville klart å skyte en stakkars katt, da ville jeg heller betalt for avlivning hos veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke skyt den!! Ring til dyrebskyttelsen og få dem til å fange den inn og omplassere. Greit at dere ikke kan ta den inn men det er flere måter å hjelpe på.

 

Man er pliktig til å hjelpe dyr i nød. En katt klarer seg ikke som hjemløs..

 

Naboen din er en forbanna idiot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært et register hvor man kunne samle slike idioter, slik at de var forhindret fra dyrehold for all fremtid. Men det ville vel neppe la seg gjennomføre i praksis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du har sjekka om navnet hans fortsatt står på adressen på telefonkatalogen.no for det tar som regel litt tid før den blir bytta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet ut hvor naboene hadde flytta, så hadde jeg kjørt og levert katten på døren med en snill stemme: dere glemte katten... :)

 

(med mindre dem har flytta i andre enden av landet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noen i nabolaget vårt også, men katten bor i gamlehuset. Den er visstnok for gammel til å flytte 1.5 km. Den skal få bo i huset til den dør av alderdom. De besøker den hver dag da, og huset blir ikke solgt før katten er dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke finne på å gi katten tilbake til dette menneske! Det var en dårlig ide.

Du har fått mange gode forslag på hva du kan gjøre, ring til noen som vil hjelpe.

Hilsen ei som har en hjemløs katt under sofaen som jeg reddet inn i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn en katt på lørdagskvelden, da var det -24 her og den hadde sitti på dørmatta til naboen i timesvis. I går var vi hos veterinæren og sjekka om den hadde chip, men neida... Har satt opp lapper på butikken, men hvis ikke eier melder seg så får hun bli her, har jo fire katter fra før, så en fra eller til spiller ingen rolle. Men katten her ligger ikke under sofaen da, hun følte seg umiddelbart som hjemme, og har prøveligget alle soveplassene kattene har her, og overtok glatt favorittplassen til Bengalen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har naboen flytta?

 

Jeg flyttet en gang, bare noen km, men katta løp rett hjem igjen og nektet å bli med. Hentet henne fere gnager, men den nye leieboeren måtte til slutt overta henne, for hun rømte hver gang jeg hentet henne.

Kan det være noe slikt som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyte den? Er du helt mongo eller HI?

Hvis naboen din ikke har flyttet så langt kan man regne med at katten vil gå "hjem" flere ganger før den har vendt seg til nytt hjem.

 

Og i mellomtiden har altså du og din imbesile kjæreste tenkt å skyte den.

 

Tullinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...