Gå til innhold

Hårtap og viker etter fødel- tips til kurer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått viker!!! Noen som vet om det gror ut igjen, eller om jeg nå er stuck med viker resten av livet?

Noen som har tips til kurer, shampo e.l? Kanskje en kur mot håravfall, eller noe som kan hjelpe det å gro tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wella SP har et serum du kan smøre på hodebunnen for å hindre ytterligere håravfall. De har den hos frisører.

Ellers fikk jeg en sånn hodebunnsmassasjeting hos frisøren. Hun sa at det som hjelper best for å stimulere vekst er hodebunnsmassasje. Må ærlig innrømme at den aldri ble brukt.

Det kommer til å vokse ut igjen! Det tar bare litt tid, og når det vokser ut igjen ser du nok litt rar ut en periode hvis du ellers har langt hår ;-) Men det kommer!

Jeg begynte å miste håret ca 3 mnd etter fødsel, det sluttet å falle av og begynte å vokse ut igjen ca 6 mnd etter fødsel. Nå, 9 mnd etter fødsel har jeg masse småhår overalt og er ikke akkurat fornøyd med frisyren...

Skrevet

Kan bare signere 2010mammaen. Fikk også barn i mai og fikk etterhvert skikkelig viker og ennå tynnere hår. Det var helt krise en periode :)

Nå 9 mnd etter er vikene fyllt og resten av hodet fullt av 3 cm lange hår. O' lykke! Du blir normal igjen :)

Skrevet

Takk for svar dere!

Håpe virkelig at det går seg til- ikke kjempestas med viker merker jeg. Har heldigvis hår som henger ned langs siden sånn at det ikke syntes. Men når jeg skal trene, og må ha håret i hestehale, må jeg passe på hvordan håret ligger.

Har vel egentlig ikke tro på noen vidunderkur, så må vel bare være tålmodig, og kanskje kutte ned på føning og altfor mye børsting:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...