Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg litt om Eurodietten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er den KUN for slanking, eller passer den for meg som skal holde vekten også?

Jeg har lest i en eller annen nettavis for litt siden at mye proteiner både kan hjelpe deg med å holde vekten, gå opp i vekt, og ned i vekt, men jeg har ikke funnet noe annet enn nettop Eurodietten som baserer seg på det!

 

Noen som har peiling som kan hjelpe meg litt? Og som kanskje også vet hvor jeg kan finne gode oppskrifter i tråd med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på eurodiet.no

 

Eurodiet er basert på egne podukter, oftest i poseform som skal blandes ut og bearbeides.

Man må ha legeoppfølging for å gå på denne dietten, og man kan kun kjøpe produkter om legen har sendt inn godkjenning til dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i utgangspunktet for slanking, ja

 

Jeg vet ikke sååå mye om den, men kan fortelle det jeg vet

 

Du må ha en helseattest fra legen, inkludert blodprøver. Så må du få en time til en fedon-klinikk, da det bare er disse som veileder mtp eurodietten (og 2 enkeltpersoner utenom, men de holder kun kurs i sogn og fjordane, og et sted på østlandet)

 

Fase 1 består av kun oppmålte måltider som du får i pakker (mener å husker du får kjøpt det på apoteket, og det koster ca 4500 i mnd)

 

Fase 2 bytter man ut noen av måltidene med vanlig mat, og fase 3 tror jeg er bare vanlig mat., tilpasset dietten

 

Man går på kurs, og har individuelle samtaler med veileder.

 

Men, funker som pokker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke mulig å få legge opp et kosthold etter dette prinsippet uten å måtte ta tak i ukesvis fra starten av?

Jeg vil bare ha et proteinbasert KOSTHOLD, ikke suppekurer og tull og vas. Det ser jeg på som lureri og tap av penger...

FInnes det ingen oppskriftsbøker o.l altså? :-((

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke lureri og tap av penger, da har du ikke satt deg helt inn i hva det går i. Det er veldig forskjell på helsekostpulver og disse som er skrevet ut av legen.

Produktene kan kun kjøpes gjennom eurodiet.no, ikke på apotek. Og man må som nevnt ha legeattest.

 

Man kombinrerer produktene med enklelte grønnsakstyper, alt ettersom hvor man er i kuren.

Etterhvert erstattes ett og ett måltid med "normal" lavkarbo kost.

 

Oppskrifter finnes ikke, men skal du ha proteiner, er det jo ikke verre enn å holde seg til råvarer som er rike på nettop det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja såpass vet jeg jo, men det er heller bruken av dem jeg ikke får helt til. DERFOR spør jeg etter oppskrifter, og tenkte at kanskje Eurodietten var noe utover en pulverkur...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke pulverkur. Det er mat, men du får de ferdig posjonert. Det er sjokolader i ymse smaker, det er supper, brød, knekkebrød, vellinger, du kan omtrent spise så mye grønnsaker du bare orker, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg ihvertfall på det som lureri, for de tar sikkert 4 ganger så høy pris for de matvarene der som det koster å lage det selv?

Hvorfor ikke la folk få innblikk i oppskrifter osv, istedet for å gjøre det så vanskelig?

 

Nei, jeg får heller bruke uker og måneder på å sette sammen og planlegge selv. Lavkarboforumet var ikke til hjelp (som vanlig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dette er spesielle produkter som er beriket med proteiner, men hvor karbohydrater og fett i stor grad er fjernet. Det får man ikke til å gjøre av "vanlige" matvarer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kunstige altså? Da er det ihvertfall ikke noe å samle på!

Nei, hold deg til skikkelig mat HI. Bruk rent kjøtt uten fett. Det smaker best også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...