Gå til innhold

Koster steriliseering noe om man har en god fysisk grunn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For kvinner er egenandelen ca 6000, og for menn ca 1300.

 

Ellers lurer jeg på det samme som deg...... For jeg har helsegrunner til å steriliseres, men har ikke råd til 6000. Har ikke mann pr i dag, men kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering av dame koster rundt 6000 kroner. Hvis man har fysisk grunn som gjør at et nytt svangerskap er farlig vil man kunne søke om det. Da må man ha møtet med legen som sender henvisning til sykehuset og deretter ny time på sykehuset hvor det blir avgjort om det er gyldig grunn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hvis legen og den som skal operere deg er enig om at den fysiske grunnen er en god grunn for sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma fikk det dekket, kroppen hennes ville absolutt ikke tålt et svangerskap til, det holdt på å gå galt med sistemann..

 

Men det var ganske lang ventetid mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Det er gynekologen på sykehuset som avgjør om du har en grunn til å få sterilisering på medisinsk grunnlag.

 

Du skal en veldig god grunn til at du ikke kan ha annen prevensjon.

 

Og som nevnt, det koster ca. 6000 kr å få utført en sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved vår klinikk er det ikke lang ventetid.

Tidligere fikk alle kvinner som søkte om sterilisering dette gratis, men etter at de måtte betale så ble det svært kort ventetid. Da mange ikke hadde råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke ille det da. Fryktet det kostet 50000 eller noe. Overkommelig også om legene ikke skulle godta den medisinske grunnen, noe jeg tror de gjør. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...