Gå til innhold

Er det magesår jeg har?

Anbefalte innlegg

Har blitt sjekket for det meste annet. Altså endoskopi og ultralyd av magen + en haug med blodprøver. Ingen ting slår ut. Og ble konkludert med "urolig" tarm. Når alle disse prøvene var bra så konkluderte legen med magesår. Kan dette være reelt?

Har vondt i magen, av og til halsbrann, kvalme og føler meg rett og slett ikke bra. Stått på Omeprazol 1 mnd tid nå, uten særlig effekt. MÅ man stå på dette lenge eller evt. bytte medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142941337-er-det-mages%C3%A5r-jeg-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gastroskopi er uaktuelt og det samme mener legen min da jeg har vært igjennom disse andre undersøkelsene som utelukker ting med tarmen, og det samme med organene. Mener det er liten vist å utsette meg for gastroskopi. Hvor stor periode sto du på Nexium? 1917??

Annonse

Jeg sleit med stress og vart veldig uvel løs avføring. Fant ingen ting på blodprøver. Men fekk akutt kvalme og ca 30 min etter står spyskåta. Da måtte jeg kun vere i stille omgivelser. Bare noen snakka kunne fremkalle spyskåta. Roen måtte jeg ha i ca 1 time og 2 timer søvn etter på. Så var jeg pigg igjen. Vi solgte huset og starta på nytt. Nå har jeg nytt liv og NABOEN som krangla om alt er vekke. Jeg var så sint på NABOEN og sa han noko hogggggg eg godt etter.

Så nye eigarane vart anmelde etter 7 mnd. Så han tapte saka og. Fryda meg.

Merkelig lege, mine kunne ikke få meg kjapt nok til gastroskopi, har hatt 2 stk de siste 12 månedene neste stopp er vel endoskopie (grue)

Nexium tok jeg lenge, først nå nylig etter sist gastroskopi sluttet for å se om tabelettene har skylden for kvalmen.

Tok Nexium halvhjertet (grr) i lengre tid da jeg gikk på andre smertestillende, etter de opdpaget magesår takket være gastoskopi gikk jeg først på 40mg og økte så til 80mg.

Dette gikk ejg på i ca 6 måneder uten å bli kvitt kvalmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...