Gå til innhold

hvor ofte er dere på kontroll fra uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jordmor som kun kommer hit 1 gang i mnd, (bor på ei øy), så skal i uke 38 til legen på ny kontroll, men jeg føler meg ikke så trygg på legen... siden jeg har hatt denne jordmora i hele svangerskapet.. har hørt flere som ikke har blitt skikkelig undersøkt når de har vært til lege.

så lurer jeg på hvor ofte man skal være på kontroll? er det en gang i uka fra uke 38 til fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lege sa til meg på sist svangerskapskontroll at det er uke 38,40 og 41. Mulig det er forskjell fra plass til plass.

Skrevet

Hei, jeg går bare til legen. Har gåntt 1 gang i uken, siden uke 36.

Skrevet

Jeg går til kontroll hos lege og har kontroll uke 36, 38, 40 og evt 41. Følger vanlig kontrollprogram.

Har vært til 2 ekstra UL på føden, men dette av andre grunner og skal inn igjen nå i uke 36 for å se om snuppa har vokst noe. Om hun ikke har vokst skal jeg heller på kontroll til legene på føden istedet for vanlig fastlege.

Men inntil videre nå så går jeg til kontroll hos fastlegen.

Skrevet

Jeg får gå så ofte jeg vil te jordmor,og har tenkt å gå en gang i uka fra uke 36 ja. Er nå 32 uker og går hver 14 dag til jordmor nå. Hun har veldig god tid og er veldig nøye med alt.

Skrevet

Her er det vanlig å gå til kontroll 1 gang i mnd. frem til uke 36, så annenhver uke etter det.

Om man går over termin er det kontroll hos jordmor i uke 41 og på sykehuset i uke 42 (her er lov å gå 12 dager over)...:)

Skrevet

etter kontroll i uke 31 har jeg hatt 14 dagers kontroll nå er i uke 35 + 5.. jordmor sa at en 14 dagers til altså da 37+4(var hos henne igår) etter det er det hver uke frem til fødsel..

Har bare gått til jordmor hele svangerskapet ... overtidslimiten er 12 dager her også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...