Mamma i lykkerus Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Trenger sårt tips om erfaringer fra fødselopphold ved sykehusene i Oslo, opplevelse fra barseltid osv. Er veldig usikker på hvem sykehus jeg skal velge. Ahus eller Ullevål? Fødehotell eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Vet ikke hvordan det er på Ullevål, men har født på ahus 2 ganger, både på gamle og nye. Veldig fornøyd begge gangene. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Riksen her. Veldig veldig fornøyd. Kjempebra oppfølging fra alle hold Liker meg ikke så godt på Ullevåll.. (men har ingen erfaring med føden der da)
Mariachi Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Hei! Har ingen erfaring selv, men basert på hva mine venner som har født på Ullevål har sagt, har jeg søkt (og fått ) plass der!
Ezmeralda Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har født på Rikshospitalet to ganger og er superfornøyd med både føden og barseloppholdet. Der har de også all ekspertisen hvis noe uventet skulle oppstå. Skulle jeg valgt noe annet ville jeg gått for Ahus, av den enkle grunn at de har lystgass der og ikke i Oslo. Lystgass var gull under min første fødsel. Da jeg fødte nå, uten lystgass, fikk jeg O2 maske for å puste riktig gjennom riene, og det funket det også. ;-) Lykke til! Det viktigste er nok hvilke personer som er på vakt når du føder/ under barseloppholdet og hvaslags kemi du får med dem.
LykkeligSomMamma Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Riksen her også. Syns de var suverene helt fra begynnelse til slutt. De har topp ekspertise om det skulle være noe, men på det medmenneskelige også var de vanvittig bra. Ikke bare hadde alle lest fødebrevet, men alle snakket sammen og visste hva forrige vakt hadde gjort osv. I tillegg gjorde de alt for at kona fikk være sammen med meg selv om de egentlig ikke har familierom. I tillegg var det fullt på barsel da gutten kom med hastesnitt, men da gjorde de om ammepoliklikk kontoret slik at kona fikk sove der med gutten vår istedet for at en barnepleier hadde ham den første natte. mao ikke i tvil - vil på Riksen neste gang også. Bare hyggelige folk!
Gjest aina88 Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 fødte på a-hus i januar og er kjempe fornøyd. masse ros til jordmødre og barnepleiere på føden og barsel. søker meg dit neste gang også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå