<3 lille spire i magen <3 Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Noen flere a dere som sliter mye me kynnere? Kraftige kynnere.. ikke hele dagen, men av og til er de så kraftige at e må puste mæ gjennom de hvis dere skjønner? Har født før så jeg vet hva rier er og dette ligner veeeeldig på rier, men det er heldigvis ikke noe som helst regelmessig eller langvarig Men det er slitsomt.. Bør man slutte å jobbe evt ( jobber på sykehjem) Og kan fødselen starte for tidlig ? Er 31 + 4..
Trultesmamma Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Jeg hadde en dag rett før jeg skulle til jordmor en kraftig kynne som jeg også måtte puste meg igjennom. Derfor tok jeg det opp på den vanlige svangerskapskontrollen om det var normalt at kynnere gjør så vondt ( førstegangsgravid) min jordmor nevnte da at jeg måtte holde utsikt og dersom de fortsatte så måtte jeg kontakte føden for titt. Jeg har ikke hatt så vonde kynnere siden og de er mer irriterende eller vonde nå så jeg gjorde ingen ting med dem. Men vil anbefale deg og ta kontakt med lege, jordmor eller føden...det er ikke sikkert det er noe, men alltid greit å dobbeltskjekke. Lykke til.
Nr. 5? Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Jeg har også hatt det sånn siden uke 32. Har vært å fått det sjekka, men her har de ikke noe innvirkning på livmorhalsen. Jobber også på sykehjem på natta. Men nå har jeg bare 2 vakter igjen før permisjon heldivis Hvis du er usikker så få legen til å henvise til UL el ta kontakt med føden og hør om de vil sjekke det.
Lille- MO Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 ja, har også hatt slike kynnere/maserier.. snakket med jordmoren min om det i dag, og hun sa bare at jeg skulle hvile mer og ringe føden HVIS de skulle ta seg skikkelig opp og bli regelmessige. ellers er det ingen fare. men hvil godt! trenger ikke å bety at en føder tidligere.
løveprinsen <3 Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Jeg har også en del kynnere, men de er ikke vonde og jeg trenger ikke puste meg gjennom de, men jeg må noen ganger stoppe opp. Var hos jordmor i dag og når symfysen skulle måles kom en kynner, så hun kjente den også. Hun lurte på om jeg hadde mye kynnere og jeg sa som sant var at det var litt ja. Da sa hun: det er prisen å betale for en lett fødsel. Så da tenker jeg at de kynnerne jeg har, er hjertelig velkommen:) Får håpe de ikke blir verre enn de er nå da. Termin i mai:)
Mave10 Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 oj.. jelp. nå ble jeg redd for at jeg kommer til å få en hard førdsel, for etter hva jeg har skjønt har jeg ikke kynnere i det hele tatt .. er 37+3.. wæææ. kjenner jo noen uregelmessige tak nå og da, og er litt stiv i ryggen og en del stikking i nedre mage. men det sa JM var at hodet festet seg. blæh. håper jeg har kynnere som jeg ikke merker, hvis ikke sliter jeg litt :)
<3 lille spire i magen <3 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2011 Jeg hadde ingen kynnere som jeg merket noe til med første man og det ble ikke en hard fødsel så vi har noka lle kynnere uten at vi kjenner de
løveprinsen <3 Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Mave10: Jeg hadde ikke merkbare kynnere med nr 1 og hadde en veldig grei fødsel for det. Livmoren trener uten at vi kjenner det også
Mave10 Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 puh! takk for beroligende ord. er min første og så er jo ikke så lett å vite med alt men jeg gleder meg veldig til å oppleve fødsel, og nå fikk jeg godfølelsen igjen, så takk for det :)
Popelko Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har det også sånn, og var på føden på sjekk for litt over uke siden pga dette. Den dagen var de regelmessige og veldig vonde, så de mente kanskje at fødselen var i gang. Men det var den ikke (er 30 uker i dag). Men fødselen kan starte tidlig grunnet harde kynnere, og er du tvil bør du ringe føden Jeg fikk beskjed om å ta det HELT med ro, noe som ikke er noe problem da jeg har kraftig bekkenløsning som gjør at jeg nesten ikke klarer å gå uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå