Gå til innhold

to positive tester i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe meg, nå veit jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Har ventet på mensen siden torsdag, men den kom aldri, så bestemte meg for å teste i dag tidlig, og der var det to streker...

Kjøpte også en annen type test på vei hjem fra jobb, testet, positiv igjen.

Missforstå meg rett, jeg har ønsker å bli gravid lenge, og sluttet på pillen i august, men akkurat nå passer det så UTROLIg dårlig....

Veit ikke om jeg skal le av glede, eller bare sette meg ned å grine.

Begynte i ny jobb for 1 mnd siden, og har 5 mnd igjen av prøvetiden min... Var IKKE i min beregning å bli gravid NÅ... Trodde ikke vi hadde sex rundt eggløsning, men tydeligvis har vi hatt det...

shit, shit, shit... Er litt stressa kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med spire:) vet ikke om du er ute etter råd eller bare trengte å lufte tankene dine. Men jeg følte jeg bare måtta skrive til deg at jeg synes du skal slutte å stresse. Jobb situasjonen er ikke noe å stresse over. Bare du gjør en god jobb kan de ikke si at du ikke får jobbe videre. Du skriver at dere har prøvd siden august og har ønsket barn lenge. Jeg synes du bare skal fokusere på at dere er utrolig heldig som har fått det til klaffe og når du leser om hvor lenge andre faktisk holder på før det klaffer så er det nesten for gale og ikke bare skulle glede seg over det. Om du ikke skulle beholde barnet kan du angre skikkelig når det faktisk " passer". Da kan det ta lang tid og da er jeg sikker på at du kommer til å angre på valget du tok.

Ikke menigen å være streng med deg men jeg er selv prøver og har prøvd i noe som føles en evighet. og er ikke det kjekkeste jeg leser om andre som har fått positiv test og skriver her inne at det ikke passer.

Skrevet

takk for svar!

Tro meg, jeg er LYKKELIG over at jeg er gravid, men ble bare tatt så utrolig på senga, så trenger litt tid til å få summet meg. Kan liksom ikke tro at det har skjedd, passet jo på å ikke ha sex for nær antatt eggløsning, for vi var enige om at det kanskje var lurt å vente litt bare.

Herregud... Kan det virkelig ha skjedd liksom? Tatt en test på morgen urin, og en utenom, begge i dag da, og positiv begge ganger... Har tatt mange prøver tidligere, men da har de alltid blitt negative... Det er en utrolig rar følelse å sitte her nå, venter bare på typen som snart kommer hjem, for å fortelle om resultat på test nr.2, han var jo med på nr.1.

Har aldri vært gravid før jeg, så aner ikke hva jeg skal tenke å føle om det heller, eller hvordan det er normalt at kroppen oppfører seg. Har litt vondt i magen når jeg trykker lett på den, trøtt, litt ømme bryster og litt småkvalm, uten å være ordentlig kvalm...

Huff, kjedelig at det skal ta så lang tid for deg, og skjønner godt at det må være kjedelig å se andre skrive at de er gravide og ikke fornøyde. Men jeg kan love deg en ting, jeg kommer ALDRI til å ta abbort, velger barnet fremfor jobb, men klart det er en trygghet å ha en jobb, både før og etter barnet kommer.

Skrevet

Du skal se kollegaene og sjefen din vil ta det som en god nyhet, for det er det jo! Det ordner seg helt sikkert. Du er ikke den første i den situasjonen. Jeg vet om to som måtte annonsere graviditet på henholdsvis første dag og i første måned i nytt vikariat, og begge fikk fast kontrakt før de gikk ut i permisjon. Sjefer vet at ansetter de unge kvinner, så kan de også bli gravide. Dette gjelder minst hver fjerde arbeidstaker i Norge. Men at du ikke akkurat gleder deg storveis til å komme med nyheten på jobb, det skjønner jeg...men det gjelder også damer som har vært lenge i en jobb har jeg inntrykk av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...