Gå til innhold

Hadde dere fortsatt dette forholdet, eller gått fra han? (Økonomi)

Anbefalte innlegg

Det er utenom studielånet. Studielånet er nå på ca 50.000 kr, var vel på ca 100.000, men de har sagt det opp og vil ha hele summen nå, fordi han har rotet der i flere mnd når han var arbeidsledig. JA han kunne bare ringt lånekassen og fått stoppet lånet når han var arbeidsledig, men det har han ikke gjort.

Det med 3 år var bare en kjapp overregning fra min side, over hvor fort man kan få betalt det ned. Samlet så har vi en inntekt på ca 45.000 kr og etter at "vanlige" regninger og mat er betalt, så sitter vi igjen med ca 18000 i overskudd, og jeg tenkte at mye av det kan gå til regninger.. Og jo, om jeg skal fortsette med dette så skal jeg involvere meg og betale inn det jeg kan, enten til regninger eller felleskapet, for å bli kvitt det så fort som mulig.. hi

Fortsetter under...

Jeg oppdaget for 2 år siden at mannen min hadde spilt så mye på nett at han hadde fått en gjeld på 120.000 på 3 mnd!!!!! Ingen regninger hadde blitt betalt,og bankene var utolmodige! Jeg følte meg lurt og brukt. Men jeg elsket denne mannen så mye at hvis han lovet meg å hjelpe med å ordne opp i dette, skulle jeg gi han EN sjanse til. Det var sårt og vondt en stund, et skikkelig svik, MEN, han fikk hjelp med spillingen, og SAMMEN ordnet vi opp i det. I dag er økonomien på topp, han har ikke gamblet siden, og vi har en vakker sønn sammen. Jeg ville helt ærlig ikke vært foruten den opplevelsen, nå vet jeg hva forholdet vårt tåler!!

Hvis du virkelig elsker ham, kan du gi han en sjanse, men hvis han beviser på nytt at han er et rotehue økonomisk--- STIKK!

Hvorfor spør du når det er åpenbart at du planlegger å bli hos ham? Kanskje du skulle spørre deg selv hva det er magefølelsen din prøver å fortelle deg? Jeg tror du gjør en stor tabbe, selv om han er "så perfekt på alle andre måter". Tror du at slike menn hadde fått damer til å bli og ta vare på dem dersom de var åpenbare drittsekker? Tenk deg godt om! Han kan ha brukt lang tid på å bearbeide deg for så å komme med "nyheten" når han følet at han har deg på kroken fordi du stoler på ham.

Du har ansvar for ditt barn. Hvordan velger du da? Denne mannen har kun ansvar for sitt eget rot, og må klare å fikse det alene.

Jeg hadde ALDRI gått inn i forhold til en mann uten økonomien på stell. Dette nettopp fordi jeg har barn. De er viktigere enn hvilken som helst mann.

Barnet mitt er selvfølgelig mye viktigere enn alle andre menn, det kan ikke sammenlignes engang, men jeg ser ikke helt hvordan dette skal påvirke barnet i en så stor grad? Vi vil jo alltid ha mat på bordet, og vi vil fortsatt ha råd til aktiviteter osv. barnet er bare 3 år nå. men ja, om han fortsetter rotet så ser jeg at det kan gå utover hele familien, men da går jeg jo fra han, om det ikke er slik at dette er fortid og ikke nåtid. hi

Du er nå ganske dum om du velger å betale ned for han, ikke for å være slem men om dere går fra hverandre sitter han med et flott posetiv ut av ha vært med deg mens du sitter med et tap på penger.

Jeg vet desverre om flere sitvasjoner der mannen har brukt damer for å bli kvitt gjeld og så dumpet dem.

Også der hvor de er flinke til å manipulere og få dama til å ta et lån i sitt navn som betaler ned på hans gjeld og så forlatt henne hvor ho da sitter med et stort lån å betale og han kan løpe rundt gjeldsfri.

Og jeg skal love at ingen ville trodd at en så snill og fantastisk mann som han ville gjort noe slikt.

Selv var jeg gift med en som bare stakk og fant ut at han hadde forfalsket min underskrift som med låner og tatt opp lån mens jeg lå på sykehuset pga svangerskapskomplikasjoner.

Han forsvant fra landet med pengene og jeg ble sittende igjen her med et barn og et stort lån hvor jeg ikke hadde sett snurten til pengene.

Og med at det står i begges navn og det er vanskelig å bevise at jeg ikke hadde skrevet under sitter jeg å må betale lånet da siden han ikke befinner seg i landet og de ikke kan kreve pengene av han. Flott du, nei jeg hadde aldri i verden sett den komme.

Og fant ikke ut dette før noen mnd etter han dro.

Du må jo gjøre som du vil men for barnets skyld vær smart nok til å sikkre deg og barnet. Og ikke la barnet ditt få mindre for at dere skal betale på hans gjeld. Og blir du så får du kreve full kontroll på pengene hans så du ser at regningene blir betalt. forlang at han klipper kort, Ikke la han ha tilgang til dine kontoer og ikke la han få tak i personnummeret ditt. (selv har jeg måttet sperre mitt for å sikre meg at han ikke skulle kunne gjøre noe slikt igjen.selv om muligheten er liten så lenge han ikke er i norge da.)

Og ikke ha felles økonomi.

Annonse

Jepp han har rotet det skikkelig til, men jeg synst at å gå fra han er litt vell drastisk.

Han må ordne dette NÅ, og dere kan være kjærester, men ikke bli samboere og iallefall ikke gifte dere før dette er ute av verden. Du lever ditt liv og betaler for deg og ditt barn, og har ingenting felles økonomisk med kjæresten din.

Når så han har klart å betale ned og tinger ordnet, så kan dere satse mer alvorlig. Og flytter dere så sammen, så skal du ha full økonomisk kontroll.

Alle kan gjøre feil, saken er -har han lært eller ikke? Det vil bare tiden vise, derfor synst jeg han kan få en sjangse.

Hadde oppfordret han til å få hjelp av slekt eller foredre. 200 000 er ikke enorme summer.

Hadde nok sett det an litt, og sett om han virkelig gjorde en innsats på å komme på rett kjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...