Gå til innhold

Pappan vil at jeg skal pumpe så han kan flaskemate babyen, men jeg nekter. Vet ikke engang helt hvorfor, men det vil jeg altså ikke. Noen som har gjort det slik? Eller noen som heller ikke ville akseptert det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er ikke egoist, hvorfor et man egoist når man er et levende menneske som handler instinktivt og naturlig? Sprøyt!

Du er mamma, han er pappa. Du går gravid, du føder og du ammer. Han er ikke en del av det, men kan dele det med deg.

Jeg synes det er pappa som er egoist her som vil at barnet skal drikke melk fra en plastflaske for å dekke hans behov.

Men herregud da.....! Så vanskelige dere er! Jeg SÅ faktisk på de første gangene mitt første barn ble badet jeg også. Ikke for at jeg ikke har tillitt til samboeren min, men fordi jeg hadde lyst til å se henne de første gangene hun sprellet i vannet, ta bilder osv. For noen er det å få et barn så stort og magisk at de vil ha med seg alt og ikke gå glipp av noe.

Samboer badet henne masse alene etterhvert, men i starten var vi stort sett sammen om det meste vi gjorde med babyen.

jeg ammet ungen, men lot faren få flaske mate. men gjorde dette kunn i helga så jeg kunne sove litt,.

her ville far at ungen skulle få melk av meg mest. men koste seg veldig når han fikk gi,. kan du ikke pumpe en-to ganger i uken så kan du sove inn eller bruke tiden for deg selv.

Annonse

Nei du er ikke egoistisk, men det er barnets far. Barnet ditt har en far som ikke vil barntes beste, men bare tenker på seg selv. Ville han barnets beste, hadde han skjønt at MM er best for sitt barn.

Alle som sier HI er egoistisk...dere vil ikke deres egne barn det beste tydeligvis...det beste for barnet er å få MM lengst mulig!! pumping og tull fører til start på mme tidligere osv.

Kjære HI

Du er IKKE egoistisk.

MM er det beste for barnet og det enkleste for foreldrene - å pumpe kan forstyrre melkeproduksjonen og er IKKE noe du skal gjøre uten at

DU vil.

Selvfølgelig har DU førsterett på kosestunden med mating, det betyr da ikke at pappaen kan kose seg med babyen ellers?!

Fy f for noen uvitende fjols som finnest her inne!

Jeg fullammet til seks måneder, og det var ALDRI snakk om at jeg skulle pumpe meg for FARS skyld. Spør hvem du vil som FAKTISK har fullammet i seks måneder så tror jeg du får det samme svaret som fra meg :) De fehodene som her inne påstår at det ikke er noe problem at far kan gi mme har sannsynligvis IKKE fullammet i seks måneder....

Bare lukk ørene dine for de rådene du ikke vil ha :) Far kan ikke tvinge deg til å pumpe uansett.

DINE PUPPER, DITT VALG!

Lykke til :)

Jepp, du er egoistisk!

Men den nærheten og kosen det er med mating av en baby er det klart at han også har lyst å ta del i... Han kan jo ikke erstatte deg på noen måte, det er stor forskjell på amming og flaske!

Du skal være glad for at han er så engasjert og har lyst å knytte nære bånd med barnet.. Det er jo like mye hans barn som ditt... Det må du huske på!

Det der med om du skal pumpe og ikke har lite å si, jeg måtte begynne å pumpe da min første bare var 3 dager... Jeg måtte i begravelse til bestefaren min og gutten måtte jo ha mat mens jeg var borte så jeg hadde ikke noe valg, derfor har gutten vår tatt flaske hele veien. Og det kom godt med da jeg måttte gå på medisin som gikk i melken og måtte gi nan på flaske en stund mens jeg holdt oppe produksjonen med pumping... Det kan skje deg også... Dumt hvis du ikke kan pumpe og barnet ikke tar flaske da...

Annonse

Jo, selfølgelig kan hun det. Er du tilbakestående eller?

Mye dritt i mme. I tillegg bør far ha nok omløp oppi hodet til å sette seg inn i sakene slik som mor gjør. Han kan ikke bare ture fram som han vil og gjøre ting som er skadelig eller dårlig for baby pga. innfall han har og fordi han ikke vet bedre!

Glad min mann ikke er så blåst i hodet!

Gud så slitsomt det må være å ha barn med en som skal gjøre tilknytningen til barnet om til en konkurranse. "Jeg vil også, jeg vil ha det sånn, DU bestemmer ikke..." yikes, det er DET siste man trenger i en slitsom og stressende barseltid!

Må si meg enig med hun over, disse pappafanatikerne gjør meg svett. "VI er gravide, VI skal føde"... give me a break! Vi mødre har faktisk en helt unik rolle ovenfor våre barn, der vi bærer dem frem, føder dem og ivaretar dem i barseltiden. Fedrene får heller skape SIN spesielle rolle ovenfor barnet, uten å prøve å "uviktiggjøre" mor sin!

"Det er fars barn også, han kan også bestemme". Jaha. Far har et snev av fødselsangst, så han burde kunne kreve at barnet fødes med keisersnitt? Eller han er mot smertestillende og kan nekte mor dette under fødselen? Han mener morsmelk ikke er så nøye og har lyst på hele permisjonen, så han kan bestemme at barnet skal få erstatning fra 6 ukers alder?

Sorry, men visse ting kan ikke far bestemme. Hadde faren til mitt barn krevd og krevd på denne måten, så hadde jeg kasta ham på dør og kun gitt ham de timene i uka med samvær han har krav på. Jada, egoistisk og så politisk ukorrekt at det grenser til å være straffbart, men for meg kommer ungen først, ikke en barnslig og kravstor far med mindreverdighetskomplekser.

Personlig hadde jeg hatt null problemer med at far flaskemata barnet, gitt at dette ikke ødela for ammingen. Men ikke pokker om han skulle kunne KREVE det. Pumping er noe herk.

Helt enig, jeg fullamma også i 6mnd. Pumpa meg aldri, heller ingen mme. Og hører det samme igjenn og igjenn fra de som fullammet så lenge, dem pumpa seg ikke. Mens de som begynte tidlig med mat, pumpa seg eller ga mme....

Tror det er en sammenheng, det naturlige er det beste.

Har ei lita ei på 16mnd som jeg fortsatt ammer morgen og kveld. Og vet du, hadde jeg pumpa meg og ødelagt produksjonen så tror jeg ikke jeg hadde greid det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...