Gå til innhold

Hentet pia mi hjem fra barnehagen. Forfrysning på begge hendene!

Anbefalte innlegg

Barna var ute og lekte i snøen. -7 grader, så det var fine forhold.

Men til min store overraskelse hadde hun bare tynne tøyvanter på hendene!

Da vi kom hjem og jeg tok av henne på hendene, var det store hvite flekker på dem. Nå har de hovnet skikkelig opp og de ser forferdelig ut.

Ser ut som en 2.grads forfrysning.

Har hatt det selv i ansiktet og det er noe jeg fortsatt sliter med i voksen alder.

Kjenner at jeg blir sint.

Jeg er i prinsipp mot tøyvanter om vinteren. Hun skal bruke vottene sine.

Hva ville du ha gjort i min situasjon?

Fortsetter under...

Oi! Stakkars jenta di!

Dette må du ta opp med barnehagen. Hvor gammel er hun? Storebror går på stor avdeling og der kler de på seg selv. Men jeg vet at bhg er veldig flinke på å sjekke at alle klærne er på, inkl ull på innsiden av den grunn.

Tøyvanter og snøleking går jo ikke. De blir jo våte tvers igjennom. Noen burde jo ha sett dette imens de holdt øye med ungene.

Kan ikke være noe gøy for dem at jenta kommer i barnehagen imorgen med såre og hovne hender. Uff!!

Det verste er jo at det hjelper jo ikke å bli sint på barnehagen, skaden har allerede skjedd. Og for videre samarbeid er ikke kjeft en god metode.

Men gi de informasjon om skaden, be de skrive skademelding på det og be de være nøye på at hun har skikkelige votter på seg når hun er ute i snøen.

Jeg hadde spurt ped.leder om hvilken instans dette skal meldes til og hvem som skal ha et krav rettet mot seg for tort og svie.

Jeg hadde også vurdert å politianmelde de som var på jobb den dagen, rett og slett bare for å gjøre noe.

Noen burde miste jobben sin!

PS husk å få legen til å dokumentere skadene hennes

Annonse

Da synes jeg du skal ta en alvorsprat med dem,fingervanter er kaldt ute i snøen og -7. Et så lite barn blir kledd og da burde man ta på skikkelige votter.

Noe anmeldelse kommer en ingen vei med.

Jeg hadde tatt kontakt med legevakta bare for å høre hvordan behandle frostskader best mulig. Ung hud er annerledes, enn voksen hud. Samtidig ville jeg dratt til fastlegen. Dette fordi hvis det blir varige mèn så kan du få forsikringspenger utbetalt. Noe jeg selvfølgelig håper dere selvfølgelig slipper!

Ville tatt en prat med barnehagen, og sett ann reaksjonen dems, og ut i fra den bestemt meg for hva jeg ville gjort videre :)

..ikke for å forsvare at hun kun hadde tynne vanter på, men enkelte unger HATER votter.... Og mange votter er klumpete/for store, sitter dårlig på....

Egentelig burde vinterdresser ha fastsydde votter på!! Votter er det klesplagget som det er mest "dårlig snitt" på.... Irritasjonsmoment hver dag...

Forøvrig, når det er tørt og kaldt, hjemmestrikka er best!!

Sliter med votter daglig nå for tiden!! Grrr, ...

Stakkars liten! Jeg ville i likhet med flere andre tatt henne med til legen og fått dokumentert skadene. Så ville jeg tatt med dette til ped leder for en alvorsprat. Hjelper ikke at assistenten er ung og ungene ikke liker votter. Det du kan gjøre er å ta hjem det du mener ikke er passende å bruke, og sørg for å ha gode votter som sitter godt, og minst ett skift.

Jeg ville mest sannsynlig vært rasende, og gitt beskjed om det.

Så ville jeg tatt henne med til legen.

OG IKKE MINST - tatt vekk vanter fra barnehagen!!! Hvorfor har du det tilgjengelig nå midt på vinteren??

Annonse

Jeg hadde nok tatt bilde av det, ringt legevakta og fått dokumentert skaden der.. Tatt og fått snakka med leder/ sjefen der i morgen og fortalt de at dette må skjerpes inn umiddelbart!

Politianmeldelse har ingen hensikt, det man kan gjøre om ikke sjefer legger seg fullstendig flat, er å sende inn en bekymringsmelding til kommunen.. Da kommer det en fra kommunen på befaring der flere ganger..

Hadde nok fjerna fingerhanskene ja..

Til dere som sliter med å finne votter med god passform, så anbefaler jeg på det sterkeste å invistere i Hestra-votter! :) Men ta de som er lange for da sitter de så mye bedre! :) Jeg kjøpte disse til dattern min for 1 år siden, er fantastiske votter som jeg kommer til å kjøpe igjen til både henne og nestemann! :)

Eg må berre og henge meg p ålovprisinga av Hestra-vottar. Hadde ingen erfaring med dei før no i vinter (begynte i haust å jobbe i bhg), og desse vottane er heilt klart dei beste eg har vore ute for. Men, velg den lange modellen som har "band" rundt handleddet. Ungane som har desse vottane blir ikkje kalde på hendene, og vottane sklir ikkje av i løpet av utetida.

Kjem til å kjøpe slike til ungane våre neste sesong.

Personlig hadde jeg blitt rasende!

Fint lite å gjøre med det i ettertid, men jeg hadde dratt til legen for å få sjekket det skikkelig. Hadde legen konstantert forfrysning hadde jeg anmeldt barnehagen, og hvis den personen som hadde skylda fortsatte å jobbe i barnehagen hadde jeg tatt barnet mitt ut av den.

At barn ramler og slår seg og får småskader her og der må man regne med... Et bitemerke i ny og ne, og kloremerker må man faktisk regne med, men tynne tøyhandsker til en 14 mnd gammel baby i minusgrader og snø, forfrysninger, er så dårlig dømmekraft at vedkommende burde miste jobben sin! Da har man ikke vett nok til å jobbe med barn

Men du må også gjøre ditt, pass på å ha sesong baserte klær liggende i barnehagen

Først og fremst ville jeg tatt henne med på legevakta eller til fastlegen om det var mulig så sent. Det viktigst måtte være at hun fikk behandling og at dere fikk konstatert skikkelig om skaden var alvorlig.

Deretter ville jeg tatt det med barnehagen, krevd skikkelige skriftlige rutiner som var gode nok til at jeg ble overbevist om at det ikke ville skje igjen. Hadde ikke barnehagen tatt det alvorlig med en gang ville jeg gått til avisen eller offentliggjort det med en gang for å advare andre foreldre om farene ved å ha barna i denne barnehagen. (Selvfølgelig forutsatt at det faktisk var annengrads forfrysning).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...