Gå til innhold

Effektiv vask/ sterilisering av flasker. Et lite spm til dere erfarene flaskejenter:O)

Anbefalte innlegg

Ser at noen skriver at man skal vaske flaskene med en gang man er ferdig med de? Gjør dere dette på natten også da? Har en haug av flasker og sterilisator som jeg til nå har samlet opp for så å vaske en hel haug av gangen. Men dette er da ikke tilredstillende???

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva andre gjør, så jeg kan bare snakke for meg selv.

Her skyller jeg flaskene og legger de i litt zalo vann og så vasker jeg og steriliserer alle på kvelden. Har fungert veldig bra og mini har ikke blitt syk av dette:-)

Jeg TROR det som menes er at man skal skylle ut melkerestene straks etter bruk - dette fordi det er mye letter å få ut alt før melka størkner. Skyll i kaldt vann for å fjerne protein og varmt for å fjerne fett og karbohydrater, så kan flaskene stå til neste kveld eller når du nå vasker dem.

Men dersom man ikke lenger koker flaskene (eldre barn) er det viktigere å vaske dem raskt, siden bakteriene kan formere seg og ikke bli drept ved høy temperatur (koking/sterilisator). Tuttene er generelt vanskelige å få reine, derfor anbefales det å koke disse også for eldre barn.

Gammel vane er vond å vende - klarer ikke slutte å koke flaskene her (11 mnd) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...