mille260 Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 trener dere?Plages dere veldig? er 21 + 6 og har blitt sykemeldt 100%. Når plagene er som verst klarer jeg så vidt å gå.Slitt med vond rygg siden uke 12 og da mente legen at dette ikke var bl.Ser jo nå at jeg hadde rett for blir bare værre og værre. Jobber i butikk og der er det mye gåing og tungeløft. legen ville så vidt sykemelde meg siden jeg ikke var så langt på vei.Mente at jeg måtte holde ut.Forklarte at dette klarer jeg ikke.Ligger rett ut når arbeidsdagen er over. Fikk henvisning til fysio.Noen med erfaringer med dette?hjelper det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142940373-dere-med-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til 2 og 1 Skrevet 22. februar 2011 #2 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har vært plaget med bl med alle mine svangerskap. Med første mann begynte det i uke 10, legen mente dette var en kink. Fikk henvisning til fysio. Dette hjalp meg så jeg hadde mulighet til å fungere på jobb og hjemme. Er nå gravid med 3 mann og vet nå mye mere om hva jeg kan gjøre for å fungerer. Jeg jobber som frisør så står hele dagen. Anbefalere deg å tenke på hvordan du står, sitter, stige ut av seng og bil. Samle beina og ha et godt tyngdepunkt på begge beina. Og selvfølgelig gode sko. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142940373-dere-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142940633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 22. februar 2011 #3 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei mille260- husker du meg?? Vi skrev litt på pm for noen mnd siden...og nå er jeg også gravid etter siste forsøket vårt. HURRA 12 uker i dag da:) Huff så leit at du sliter med bekkenløsning! Håper du blir bedre nå som du får mer ro til å slappe av! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142940373-dere-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142940674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 22. februar 2011 #4 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei, så kjipt at du ikke ble tatt få alvor! Man kan forebygge mye tidlig i svangerskapet med behandling og avpasset aktivitetsnivå. At du er for sent ute i svangerskapet til å bli sykemeldt, for noe stort tull! Jeg ville ikke gått til denne fastlegen mer. Hvor i landet bor du? Forrige graviditet hadde jeg store bekkensmerter fra uke 14 og ut. Behandling hos fysio begynte i uke 20, men hjalp ikke mot smertene. Jobbet 100 % fullt ut, og lå i stresslessen hele ettermiddagen og kvelden, klarte ikke snu meg i senga om natta uten store smerter. I ettertid har det vist seg at jeg hadde låsning i bekkenet som ikke ble oppdaget av fysio, og ga ekstra smerter. Bekkenproblemene og rygglåsning/hekseskudd har vedvart i 2 år etter forrige fødsel. Denne graviditeten begynte jeg med fysio i uke 6, og jeg begrenser løfting, anstrengelser, husarbeid og alt annet jeg vet gjør meg sengeliggende på kveldstid. Og smertene er nesten borte, takket være tilpasset aktivitetsnivå, og osteopat som knekker opp låsningen hver uke! Jeg trener ikke, for selv en lang utflukt i helga, med løft og bæring av barn, gjør kvelden vond. Mitt beste råd: lytt til kroppen din, og skaff riktig hjelp! Kiropraktor og osteopat er veldig bra, det er ikke alle fysioterapeuter som er like flinke med akkurat bekkenløsning, og de gjør ingenting med smertefulle låsninger! Finner du en fysio som også er osteopat, kan du få det gratis. Du får henvisning fra legen din, viktig at diagnosen er bekkenløsning med gangvansker, for at behandlingen skal bli gratis. Du har rett til dette i 6 mnd etter fødsel også. Husk at amming, bæring og trilleturer er tungt for rygg og nakke, det er lurt å gå jevnlig til kontroller og forebygge senere problemer. Les mer på bekkopp.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142940373-dere-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142940781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
helene0: jan09+jun11 Skrevet 22. februar 2011 #5 Del Skrevet 22. februar 2011 Dette med at det er for tidlig i svanerskapet og at du må holde ut er bare tull. Bekkenløsning blir værre av å provosere smertene og mindre smertefult dersom man tar hensyn til kroppens signaler. Sist jeg var gravid begynte smertene i uke 16, da presset jeg meg maks fordi jeg trodde jeg måtte. Ble 100% sykemeldt fra uke 27 og hadde ikke noen form for overskudd før i uke 37 igjen... Denne gangen merket jeg smertene 5 dager før ikm... Med tilpassing hjemme og bevisthet rundt jobben har jeg klart meg uten sykemelding til uke 12. For meg fungerte det med 20% sm helt til uke 20. Hvile er kluet her. Nå har det blitt værre, men på langt nær så ille som sist på dette punktet (uke 24). tenk, ved å være litt sykemeldt og ta hensyn til meg selv har jeg holdt meg i god form, uten masse smerter og ikke minst i godt humør allerede minst 15 uker lengre enn sist Det viktigste er å lytte til kroppen, hvil før du er sliten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142940373-dere-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142942367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå