Gå til innhold

dere som begynte med grøt/fast føde rundt 4 måneder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor raskt var dere oppe i en hel porsjon?

Hvor raskt begynte dere med måltid nummer 2?

Og må jeg gi vann på flaske i tillegg til grøten når jeg ammer ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vesla straks 6mnd (vi startet da hun var 4mnd)og vi har enda ikke klart å komme opp i en hel porsjon (nå ammer jeg før hvert måltid så kan være derfor), men hun spiser grøt laget på omlag 60-80ml vann. Det kom hun opp i veldig kjapt etter grøtinnføringen.

Vi startet med måltid nummer to et par uker etterpå. Vi valgte da middag. Hun spiser et halvt glass grønnsakspure -også det har ikke endret seg noe særlig i mengde. Nå får hun smake på ulike middager. I tillegg får hun smake på ulike fruktmoser etter middag eller grøt.

Jeg har forsøkt å gi henne vann til måltidene. Men hun vil ikke drikke av flaske lengre, så det er ikke mye jeg får i henne. Sikkert greit å venne de til vann til måltidene, men det er nok ikke en nødvendighet så lenge du ammer:)

Skrevet

Har nå gitt grøt i snart 4 uker, og er vel fortsatt ikke oppe i en hel porsjon. Gir MME før grøten som siste måltid på dagen, og rett før leggetid. Han drikker ca 130 MME og orker ikke en hel porsjon grøt etterpå. Kun smaksprøver gav jeg første uka- etter det lot jeg han spise til han var mett. Ikke noe magevondt:-) Etter 2 uker prøvde jeg grønnsaksgrøt på glass- et halvt glass. Og denne uken har jeg tenkt å prøve litt most banan. Kommer til å fortsette å kun gi et måltid frem til han iallefall er 6 mnd hvis han er fornøyd med det! Ikke nødvendig å gi vann når man ammer/gir MME!

Skrevet

Gikk noen dager bare her. Prøvde å gi vann til grøten en stund, men da drakk han ikke, så jeg begynte å gi melk til istedet, og det gjør jeg fortsatt til alle måltider. Han er snart 8 måneder nå. Begynte med måltid nr. 2 etter noen uker.

Skrevet

Vi begynte ca en uke før 4 mnd, var oppe i halv porsjon på formiddasg etter ca 5 dager, da sdtartet vi også med kveldsgrøt og var oppe i halv porsjon der også etter ytterligere ca 5 dager, så ventet vi litt før vi økte porsjonene ytterligere. Vi har i ekstra vann da, for jeg synes grøten blir tykk om man følger anvisningen på pakken, og så får han da også litt ekstra væske.

Skrevet

det var smart canari.. kanskje jeg også skal gi 2 små porsjoner i stedet for en stor på kvelden..

Jeg lager også grøten litt tynnere enn den skal være hvis man følgen "oppskriften"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...