Gå til innhold

Hei dere i Fredriksstad og området rundt


augad

Anbefalte innlegg

Kan dere fortelle litt hvordan er å bo der?

 

Vi vurderer sterkt å flytte dit til høsten, fra oslo. Vi har to barn, hvor elste skal begynne på skole. Hvis noen vil dele erfaringer er jeg takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bor ikke der, men Fredriksstad er en politisk artig by. de har jo en FRP ordfører som tok over etter et AP styret, og denne ordføreren har gjort så mye bøll at helle bystyret har samlet seg mot henne. blir et spennende valg der nede til høsten.

 

 

sån bortsett fra det så har jeg intrykk av at fredriksstad er en fin by og jeg kjenner flere som ønsker og bo der når de er ferdig med å studere og flere som bor der nå ;) jeg tror ikke det er noe dårlig valg om dere vil til østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...

Jeg stortrives! Bor i et barnevennlig område, sånn med en kort kjøretur til badeplasser, til bondelandet og til sentrum! Hvis du lurer litt på områder og slik, så send gjerne en pm. Jeg kjenner litt til de ulike u-skolene i byen (jeg er lærer) og vi bor i nærheten av en av de to beste! ;-) Kjenner ikke så veldig godt til barneskolene.

 

Ellers er jeg ikke så politisk engasjert, så jeg kan ikke kommentere det hun over skriver... Og jeg er så lykkelig gift at jeg aner ikke om vi har høye kommunale utgifter og slikt.. De regningene betaler seg selv.. ;-)

 

http://www.fredrikstad.kommune.no/no/Om-kommunen/Flytte-til-Fredrikstad/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklompen og jeg

Jeg bor i Fredrikstad og stortrives.

Flyttet hit for snart 7 år siden og kan egentlig ikke tenke meg å bo andre plasser.

Sånn politisk sett så er jeg ikke så vel informert, ei heller interessert som de aller fleste vil jeg tro.

Er en kjempfin by å bo i. Er koselig med de arrangementene som dukker opp på sommerstider, som Glommafestivalen, folk i gata, tivoli på 17mai, frimarked i gamlebyen, Månefestivalen. Kjempekoselig med julemarked i gamlebyen på vinters tid, stemningsfyllt og kjempekos.

Er fine turområder like utenfor byen og mange fine badeplasser.

Jeg er fornøyd med barnehagen vesla går i og har et kjempebra intrykk av barneskolen vi sogner til via egne erfaringer som vikar der og etter hva barna til venninna mi forteller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...