Gå til innhold

Hvor mye sover deres små ca 16 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker både på dagtid og natta.

Vår datter legger seg ca 1830 om kvelden, og våkner da 0530. Ja, da har hun sover i 11 timer. Men hun er egentlig stup trøtt, og kunne sikkert ha sovet litt mere. Noen ganger går det ann å legge henne ned igjen, da sover hun kanskje 30-60 min lenger. Andre ganger står vi opp da.

Når vi da står opp, skal hun sitte i fanger og kose og nesten sove ei god stund - hadde det ikke vært bedre om hun da sov litt lengre om mårran?

Men så tenker jeg, kanskje hun sover lenge på dagen (for lenge?) ? Hun sover sånn 1.5 til 2 timer på dagtid.

Eller skal vi prøve å legge henne litt senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det totale antall timer i døgnet som teller. Så hvis du kutter ned på dagsovinga får hun jo bare enda mindre søvn totalt og må sove ganske mye lenger om morgenen for å få mer søvn i løpet av døgnet.

Pass på at duppen hennes ikke blir for sen på dagen, det kan påvirke tidlig oppvåkning.

Gutten min sover 12 timer om natta. Tidligere sov han 1 time på dagtid, men etter han begynte i barnehagen blir det som regel 2 timer på dagtid.

Skrevet

datteren min legger seg 19.00 sover til 8. i helgene når hun er hjemme sover hun 2-3 timer fra kl. 12 i bhg sover hun maks en time på dagen.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vesla sover fra ca 1845 til 0630, så rundt 12 timer på natten. Hun sover en gang på dagtid, og da varierer det i alt fra 30 minutter til 1,5 time. Legger henne etter lunsj, omkring klokken tolv.

Skrevet

Vi legger henne mellom 18:30 og 19:00. Hun pleier å våkne i halv6 tiden, men da går pappan inn til henne og sover på en madrass ved siden av,eller så får hun sove sammen med oss. Da sover hun til omtrent kl 08:00.

På dagen legger hun seg rundt 12 sånn ca, og sover i omtrent 1 time.

:)

Skrevet

Min legger seg ca 19.00. Noen ganger ligger han da og pludrer til 19.30. Så våkner han ca 6.00, avhengig av hvordan natten har vært. Han kan være veldig urolig om natten, våkne mange ganger, eller våkne og være våken 1-2 timer. Da sover han noen ganger til 6.45. På dagtid sover han ca to timer, noen ganger 1.5, andre ganger 2,5. Helt umulig å vite, og ser ikke noe mønster i det..

Skrevet

Legges ca 18.45 og sover til ca 06.45 - (men noe før i det siste)

Har seg en dubb på 1.5 time om dagen.

Skrevet

Sønnen vår sover ca 2 timer på dagen,legger seg 19.00 og sover til 06.00-06.30 Han er 15mnd.

Skrevet

Vi er vist i samme båt. Snuppa mi er 1år og legges mellom 19 og 19.30. Hun våkner mellom 6.30 og 7. Hun er også stuptrett og kunne godt sovet lengre, men dette har jeg ikke funnet ut hvordan man får til.

Hun sover også 1,5timer på dagen. Syne dette er lite søvn for henne, da jeg ser hun er trett, men hva skal man gjøre?

Kommer du på noe lurt så må du bare si i fra! :-)

Skrevet

Sønnen min legger seg sånn ca 19.30 og sover til ca 07.30/08.00. På dagtid sover han max 1,5 time - da vekker vi han (dersom det ikke er noe spesielt som sykdom etc.) Sover han mer enn 1,5 time på dagtid, legger han seg greit til kvelden, men våkner etter 2 timer og holder det gående til 00.00 ca... :)

Så 13,5-14 timer i døgnet ca :)

Skrevet

Legger henne 20:00 (noen ganger 19:30), og hun sover til 08-09, i det siste har hun våknet akkurat klokken 0900. Legger henne i 13-13:30 tiden og da sover hun til rundt 15:00 til 16:00, men skjelden hun sover etter 16:30.

Hange synes sikkert jeg legger sent, men hun vikrer som det fødte b-menneske. Hun sover, vokser og spiser godt og er stort sett storfornøyd.

Tør ikke å prøve å legge henne tidligere da jer er redd det vil ødelegge den gode rytnen hennes.

Skrevet

Why fix it when it ain't broken?

Hvorfor skal noen legge seg opp i når du legger barnet ditt. Fungerer dette for dere så er jo det kjempe fint. Virker som du har ei med et godt sovehjerte. Skulle ønske det kunne smitte over på min jente. :-)

Skrevet

Min er 15 mnd og har akkurat begynt å sove mindre. Fram til nå har han sover 13 timer hver natt og 3 timer om dagen. Det er ganske mye tror jeg, for en på 15 mnd, men han var typen nyfødt som sov nesten døgnet rundt. Nå har han begynt å sove bare 12 timer hver natt og to timer på dagen. Dette har vart i 4 dager nå. Han våkner så og si aldri på natten så vi er jo ganske heldige sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...