Gå til innhold

NOen som har totalrenovert et hus her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi har totalrenovert hus, nye bad, revet vegger, skiftet rør og det elektriske, gjort om råkjeller til boareal, skiftet vinduer, ny drenering osv.

Tok laaaaang tid, og kostet mer enn hva vi opprinnelig hadde regnet med.

Vi bodde i huset mens det pågikk, nyforelsket og greier, bodde i råkjelleren mens vi tok hovedetasjen. Var ikke mye stas.... Det verste var vel da jeg fikk skikkelig magesjuke og vi ikke hadde dodør, det er ikke mye moro, spesielt ikke når forholdet er helt nytt.

Vi kom oss gjennom det, og huset er jo ferdig, men nå vil vi flytte :oD

Vi skal ALDRI totalrenovere gammelt hus igjen, så til høsten begynner vi å bygge nytt i stedet, og denne gangen setter vi bort ALT!

I starten gjøv vi løs på oppgaven med all verdens pågangsmot, og gjorde det meste selv, men etterhvert så ble det mer og mer hjelp av ymse art. Baderommene kunne vi ikke gjøre selv. Det oppe husker jeg ikke, der slo vi ned veggen mellom lite bad og gjestetoalett, delvis nytt røropplegg, varmekabler, bygde stor dusjsone, håndlaget heltre kirsebærbenk med to vasker, glassmosaikk og vegghengt toalett, tror vi brukte rundt 80.000,-. Da la en kamerat av mannen min flisene. Badet nede førte vi opp helt fra grunnen - det kom på 120.000.

Vi hadde et skall av et hus vi... Måtte forsterke taket, ellers er alt byttet pga råte... Gulvet er borte, veggene er borte utvendig. :-)

Vi satte bort alt da.

Ang bad så spørs det akkurat hvordan du gjør det...

Hos oss så har vi to forskjellige bad. Vannbåren varme er i hele etg og dermed er ikke det ekstra på badene.

Men på et bad har vi flislagt gulv, dusjnisje og innfelt badekar. Og flisjobbe og flisene kom jo på mye. bare jobben kom på 66000. Så totalt med rørlegger osv kom det på hvertfall dobbelte...

Det andre badet kom derimot ikke på så mye. Der har vi tre på veggene, do, vask og skal sette inn kabinett.

Det kom på ikke mer enn 50 000...

Så det er stor forskjell i hvordan du vil ha det....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...