Gå til innhold

Leverpostei er ikke bra for små barn?

Anbefalte innlegg

Mannen til en venninne av meg er godt voksen og lege, og gir ikke barna sine leverpostei fordi det er i leveren "all dritten" i en (dyre)kropp havner, på samme måte som hos mennesker....

Ble litt satt ut da jeg hørte det - men er det bare mannen som er meget spesiell eller er det noe i det?

Fortsetter under...

Jeg har også hørt fra flere leger at de ikke spiser lever, nettopp pga den oppgaven den har i kroppen. Og det er jo sant da. Det er i leveren all dritten havner, den renser kroppen. Så at det er så sunt som vi har oppfatning av kan det neppe være.

Jeg har dels fulgt etter. Syns det er godt med leverpostei, men holder meg unna svinevarianten. Foretrekker heller kyllingvarianten. En periode spise jeg bare postei(kun kjøtt), men de ble dessverre borte fra markedet.

hehe.. Godt dyrene ikke pakker i seg alt mølet vi mennesker gjør;)

Lever er sunt, i normale mengder. Inneholder A og D vitamin, jern og endel fett. Og du trenger jammen meg ikke å passe på hvilket fett barnet får på skiva. De spiser jo ikke BARE leverpostei, og flere bokser dagen?

Kommer til å fortsette å spise det og gi det til lille gullet:)

Annonse

Ja synest det var litt hysterisk...

Nå var det ikke pga alt det andre i leverposteien han ikke vil gi det til barna sine, men bare pga selve leveren.

Jeg tenker at det gode - td jernet - oppveier langt på vei det dårlige med leverposteien. Alt for mange småbarn har jo faktisk anemi! Men har aldri hørt om noen som er blitt syke av å spise leverpostei!

HI

Man blir jo ikke syk sånn umiddelbart. Men hvem vet hva som skje på sikt....med tanke på avfallsstoffene man får i seg. Får man en sykdom(f eks kreft) kan liksom ikke spore det tilbake til at det skyldes leverpostei.

Litt krisemaksimering kanskje. Og jeg er ikke den som vanligvis er så hysterisk og bekymret. Men mange sykdommer øker kraftig, og noe må det skyldes. Noe å tenke på hvertfall, og det gjelder mye av det man putter i seg.

Jeg forstår det høres ekkelt ut, men jeg går ut fra at levver av ulike dyr har blitt analysert ganske mange ganger for å se om det faktisk inneholder noe som er skadlig for oss.

Økologisk korn skal gjødsles med dyrebæsj. Lkevel er vi ikke redde for å spise det. Slik blir det med levver også. Man må se på det spislige produktet og hva det faktisk inneholder, ikke hvordan det ble laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...