umuliusen Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Jeg er så sliten.. Hvordan er det på kvelden og natten med deres baby på omtrent samme alder? Jenta vår er veldig våken og urolig på kvelden frem til halv tolv/tolv. Ikke snakk om å legge henne 20.00 iallefall. Helt håpløst. Når hun får melk klokka halv tolv så sover hun til 4-5 og får nytt måltid og så videre til 7-8 tida og nytt måltid... Gleder meg til hun får litt grøt om kvelden..da må det vel bedre seg? Hvordan er din baby?
Tullball Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Hun er jo så liten ennå, så jeg hadde ikke stressa med å få til noen rutiner. Det endrer seg likevel hundre ganger til de neste månedene... Hun høres helt normal ut i følge mine erfaringer. Jeg hadde venta en liten stund til, for så å prøve å legge henne et kvarter tidligere hver dag til du kommer ned i et tidspunkt som passer deg. Jeg syntes det var fint å gi mat til de tidene du sier fordi jeg selv har min dypeste søvn mellom 12 og 4. Når min begynte å legge seg tidligere så våknet hun for mat tidligere (altså kl 1) og da var jeg bare ennå mer sliten...). Det hjelper kanskje ikke, men tenk på de som våkner en gang i timen hele natta... Det fins mange av de også. Du har jo tross alt bare en nattmating... Sliten kan jeg love deg du vil være i mange måneder til, så jeg kan anbefale deg å stresse ned på dagtid. Ikke føl presset med å skulle være perfekt husmor; drit i om det er møkkete og om du ikke får gjordt alt du skal gjøre. Ta vare på deg selv og slapp av. Ikke gå i den samme fella jeg gjorde. Lykke til! Ps. Det blir bedre; min baby var lik som dun, men sover nå på eget rom uten nattmåltider (8mnd).
umuliusen Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2011 Takk for svar. Leste en gang at mangel på søvn er en utbredt form for tortur av fanger o.l.... det kan jeg skjønnne. Jeg ville gjort hva som helst for å få mer søvn.. Vet jo innerst inne at det blir bedre, men siden jeg har to eldre barn vet jeg jo at jeg har mange år foran meg med lite søvn. Puh. er til å bli deprimert av....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå