Gå til innhold

Hvilken vogn, helt forvirret


Lene_

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke peiling på hvilken vogn jeg skal ha, bare at den skal ha fire store hjul med luft, og den bør ikke være for tung då jeg bor på toppen av en veldig bratt bakke. Får åndenød hver gang jeg går opp den bakken.

Men det er jo så mye å velge mellom.

Hva er f.eks. forskjellen på en duo kombi vogn og en kombi vogn?

Hvilket merke anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

En kombivogn vil være tyngre enn en duo vogn ettersom man da setter bagdelen oppi sportsdelen, og jeg vil derfor anbefale deg å kjøpe duovogn. Selv hadde jeg Emmaljunga duo edge til mine to første og var veldig fornøyd med den vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med en duo vogn,da kan en ikke skifte til sportsvogndel sant?

Har lurt på en emmaljungavogn. Den citycross vognen virker også kjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du bruker sportsdel på en duovogn, men bag og sportsdel brukes hver for seg.

(En vogn med kun bag heter bagvogn, men det finnes omtrent ikke lenger)

 

En City Cross er i utgangspunktet en sportsvogn. Men med Citybagen(som passer til mange modeller), kan du gjøre den om til bagvogn, eller Duo som det da blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ja da ble jeg litt smartere med tanke på vogn. Thank you!

Må begynne å handle snart føler jeg for tiden flyyyyr av gårde i denne graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om vogna var tung - du får jo ekstra god trening!:-) Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Simo Kombi. Dette fordi sønnen min sov som en stein i den vogna. Den har veldig god fjøring! Og jeg har ikke sett noen annen vogn hvor barnet ligger så lunt og godt. At man i tillegg kan legge barnet helt klart i bagen før man bærer den ut er utrolig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut barnevognguiden.no Her kan du også se hvilke vogner folk er mest fornøyd med. Emmaljunga city cross kommer veldig godt ut blant brukerne og har også vært best i test på tv2 hjelper deg. Eneste minuset synes vi, er at den ikke har lufthjul, men myke punkteringsfrie hjul. Har ikke prøvd den selv, så det kan jo hende dette ikke er et problem men..

Ellers er den betydelig lettere enn edge duo og simovognene.

Men virker lun og god allikevel. Baggen er litt mindre enn på de store vognene, mens sportsdelen er ganske lik funksjons- og størrelsemessig.

Vi har Emmaljunga classic sport med hardbag inni og er superfornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vognvalg er det også litt avhengig av hvor i landet du bor, da tenker jeg på klima... Med mine 2 første barn bodde jeg på ei øy (langt og ulogisk plassert oppi nord) der en vindstille dag var ett fremmedord. Og når det regna så regna det bortover. Om du bor på en tilsvarende plass vil jeg anbefale deg en Simo-vogn som er den vognen som har best testresultater på vindavvisning og vannavvisning, men den er jo til gjengjeld tung som arvesynd men det er jo også en vanesak. Jeg var superfornøyd med mine simo-vogner i alle år :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja det er jo også noe å tenke på.

Bor på vestlandet med mye regn og vind, med de to siste så har jeg hatt en emmaljunga vogn i vanlig stoff som verken tålte regn eller vind. Den vogna fikk vi av svogeren min. Ble veldig lei av å ha ekstra regntrekk med hele tiden.

Så var det det med tyngden, er ikke så lysten på en tung vogn. De er drøye de bakkene opp til huset vårt :-(

Men vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten det beste vil være å "prøvetrille" div vogner...

Simo er jo sikkert også blitt lettere nå enn hva den var da jeg kjøpte min første for litt over 10 år siden (gud, nå følte jeg meg gammel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga bruker et helt nytt og annet stoff til sine vogner fom. 2010-utgaven, det nye stoffet er vindtett og sterkt vannavvisende. Men bøtter det ned så må jo regntrekket på uansett, det gjelder vel alle vogner;) City cross veier 12,9 kg med citybag og 14,6 kg med sportsdel. Tror Edge duo veier 18-19 kg litt avhengig av hvilket understell man velger. Simo kombi med bagen i veier 21 kg (!) Duo veier noe mindre.

 

Tror Simo og Emmaljunga er gode og likeverdige vogner med ganske samme bruksområder. Det blir smak og behag;) Hvis du har muligheten, dra og prøv/kjenn på vognene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...