Gå til innhold

Jeg mistrives på jobb..

Anbefalte innlegg

Jeg mistrives på jobb..

Jeg har gjort det over flere år, men har bitt tennene sammen og holdt ut! Jeg har klump i magen og gruer meg fra jeg kommer hjem fra jobb – til neste arbeidsdag… Sitter på nåler hele dagen på jobb…

Det er ett ekstremt mye salgsmas, og jeg klarer virkelig ikke å selge.. jeg HATER å ta opp telefonen å ringe (og mase) på kunder.. presse på de produkter.

Nå er jeg gravid, er 12 uker på vei…kjenner det begynner å bli slitsomt å ha det sånn inni meg.. gå å grue meg, og ha det jævli på jobb. Begynner å kjenne det etter 2,5 år i en jobb/yrke som jeg mistrives stort i.

Hva skal jeg gjøre? Har lyst til å sykemelde meg.. men det sitter langt inn..

Men jeg kjenner det veldig på kroppen.. ubehaget, og at jeg blir utslitt av å ha det sånn psykisk.. tenker å bruke permisjonstiden på å søke ny jobb! Jeg orker virkelig ikke mer.. har mest lyst til å bare grine!!! Livet mitt føles helt jævli pga. at jeg må tilbringe over 8 timer på ett sted jeg hater hver eneste dag.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142939249-jeg-mistrives-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da syns jeg du bør søke deg annen jobb.

Jeg syns det er vanskelig på jobb selv... Er ny, får opplæring, men tar tid og jeg er bare utafor. Men er jo relativt ny så håper det går seg til. Om det er slik om to år for meg, så vurderer jeg å søke ny jobb. Det er viktig å trives på jobb...

Jeg ville sykemeldt meg hvis jeg var deg.

Du er gravid, og kan bruke det overfor legen din. Si det som det er, at du sliter ekstra psykisk nå. Er ikke noe bra for helsen din totalt sett, at du stresser deg selv med vonde og slitsomme tanker. Forferdelig at du skal ødelegge gleden ved graviditeten med å gå rundt og tenke dystre tanker hele dagen også.

Hadde absolutt ikke hatt noen innvendinger mot å sykemelde meg, hvis jeg hadde vært i din situasjon.

Du vil bruke permisjonen til å søke ny jobb, noe som er veldig fornuftig! Man kan ikke ha en slik mistrivsel over lengre tid.

Lykke til!

PS! Bestill time hos legen så fort som mulig!

Prøv å holde ut litt til og ta en sykemelding. Med erfaring fra selgeryrket har du faktisk gode muligheter videre, du vil sikkert finne deg en ny og bedre jobb når tiden kommer.

Jeg jobber innenfor telebransjen jeg og, men med support, dvs folk ringer inn for å få hjelp og vi skal hjelpe dem så godt vi kan. Jeg er temmelig lei denne jobben jeg og, er så lei telefonen og alle kunder som maser, er sure og har ikke peiling på hhva de gjør og ødelegger for seg selv.

Rakk ikke å bytte jobb før jeg ble gravid, men sykemelder meg jevnlig...da jeg ikke orker. Skal også bytte ved første mulighet...

HI her..

Ja, har holdt på i 2,5 år da jeg ikke følte jeg kunne bytte jobb med "en gang"... og nå føler jeg det ikke er noe vits da jeg er over 12 uker på :/

Kjenner det begynner å slite veldig.. gruer meg med en gang jeg kommer innenfor døra til neste dag.. får nesten ikke sove og natta (eller VIL ikke sove, for da går det så fort til morgenen:/)..

Fredag etter jobb er herlig.. men lørdag begynner helvete igjen med vondt i magen, urolig og stressa i kroppen - rett og slett ett ubehag som kjennes fra lilletåe og til hodet...

Søndag er den verste dagen.. da vet jeg at jeg har en hel uke foran meg :(

sånn har det holdt på i over 2 år..... sukk ... er så sliten og lei..

misunner alle andre som klarer å glede seg over hverdagen :(

Det er ikke det at jeg ikke VIL jobbe.. jeg trives veldig godt med å komme meg opp og ut, og JOBBE! men jeg takler bare ikke det jeg holder på med nå! føler jeg blir helt nedbrutt :,(

Annonse

Men kjære deg, du må jo ikke bli værende så lenge som 2 år i den jobben om du har det så fælt med deg selv i den stillingen! Prøv å gjøre det beste ut av det frem til permisjonen, eller snakk med legen om sykemedling. Man har som regel 3 mnd oppsigelse uansett, så tror ikke det vil være så lett å bytte jobb nå.

Finnes det noe annet du kan gjøre på jobben, eller er det bare salg det går i?

Nei, jeg vet jeg absolultt burde skiftet jobb før.. har søkt på jobber de siste halve året før jeg fant ut jeg var gravid, men har ikke fått noe napp :/

Dessverre er det ikke noe annet jeg kan gjøre... prøver å holde ut, og har gjort det lenge.. men begynner å kjenne det på helsa nå!

Jeg har jo ikke noe ønske om å sykemelde meg, men jeg vet snart ikke hva annet jeg skal gjøre.....

Jeg har fått tilbud om å jobbe hjemmefra med kundeservice.. (ikke salg) over telefon.

Ikke noe salgspress og kan gå til hjemmekontoret mitt og ta det i mitt tempo der.

Vurderer denne jobben, men er usikker enda da det er telemarketing..

Hei

Det hørtes ikke noe ålreit ut at du ikke trives på jobb. Å gå rundt å ha det vondt osv er ikke bra i lengden. Bare synd du ventet så altfor lenge med å gjøre noe med det.....

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bedt om en sykmelding. Ikke det at du bør sykmelde deg for resten av svangerskapet men kanskje du trenger en aldri så liten pause bare...Få slappet av og kommet deg til hektene. For du burde ikke gjøre som meg, å sykmelde deg over lengre tid. Er sååååå vanskelig å komme tilbake til jobb pga at det er slitsomt osv. Og slitsomt blir det med voksende mage.

Selv finner jeg ikke jobb, og det skal jeg love deg er forferdelig slitsomt. Har hatt det tøft i flere år men føler meg nå i stand til å jobbe, men når jeg søker er det søren meg ikke napp å få. Har bare hatt vikariater og kortere arb.forhold de siste 3 årene :(

Men tenker at det kanskje hadde vært lurt med kurs for å få napp andre steder enn butikk. Så jeg sjekker kurs osv. Har desverre ingen skolegang å gå tilbake på.... ANGRER for det

Men igjen, få deg en sykmelding.. Det trenger du for at du skal ta vare på deg selv, og ikke minst den lille du bærer på.

Masse lykke til :))

Klem

Annonse

Nå venter jeg fordi jeg er 3 mnd på vei , og jeg har tre mnds oppsigelsestid... Jeg har søkt jobber før, men har ikke fått noe napp...

Men har planer om å bruke permisjonen å søke...

Jeg ventet såpass lenge fordi jeg håpet i det lengste at det skulle bli bedre..

Det er utrolig hvor mange som anbefaler sykemelding. På hvilket grunnlag? Mistrivsel? Det er da ikke en sykdom. Grue seg er heller ikke en sykdom.

Om man mistrives på jobb så gjør man noe med det. Man søker jobber, man snakker med sjefen sin, man tar en avspaserings- eller feriedag, og går rundt til bedrifter, butikker, barnehager, skoler osv med cv'n sin og presenterer seg og viser seg fram. Jeg har i min tid som sjef ansatt flere som har kommet og presentert seg, enn folk som har søkt på stillinger. En gang ringte jeg tilbake til ei som var og la igjen cv'n sin bare en halvtime etter at hun gikk. Hun startet med et vikariat, ble fast ansatt og siden fikk hun en utdannelse på firmaets regning.

Å "sykemelde seg" fikser ingenting. det gir et pusterom, men bare i noen dager før man kommer tilbake til det samme.

HI her..

Ja, jeg skjønner at sykemelding ikke løser det.. og jeg har ingen ønske om å være umoralsk på noe vis..

Jeg liker å jobbe, og har høy terskel for å være hjemme fra jobb eller sykemelde meg. JEg har aldri vært sykemeldt fra jobben før. Kun en uke da jeg hadde infulensa.

I jobben jeg hadde før (hvor jeg trivdes med oppgavene) var jeg på jobb ALLTID. Jeg liker nemlig å arbeide.

Grunnen til at jeg skrev innlegget er at jeg begynner å slite veldig..

jeg har det ikke bra, og det føles ut som jeg er på vei til å møte veggen.. med tanke på at jeg er gravid skremmer dette meg noe...

Skjønner faktisk ikke hvorfor terskelen for sykemelding skal være så forbanna høy, dersom det er en jobb du likevel ikke planlegger å komme tilbake til??

Du må jo tenke på barnet du bærer på først og fremst. Det har ikke godt av ei mor som er stressa og deprimert. Kan også gå så langt at du møter veggen totalt, og vil slite lenge psykisk. Nei, gurimalla, jente, tenk først og fremst på deg selv.

INGEN er uerstattelige i jobben sin uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...