Gå til innhold

kan noen være så snill å få utlendiger ut av landet som ikke kan oppføre seg.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ikke la han ta opp fengselsplass som koster skjorta. Er jo som hotell å regne for han. I tillegg tjener han penger på det.

Beste straffen må da være å bli utvist fra landet...for ALLTID!

Herlighet; her er det snakk om en mann som har blitt TORTURERT som femtenåring! Hadde dette vært en nordmann hadde dere antagelig skreket om at psykisk helse er for lite i fokus og at vi må fange opp disse og hjelpe dem før de skader seg selv eller andre ... Denne mannen har vært innom asylsøkersystemet, og det er tydeligvis ikke en kjeft som har regsístrert at dette er en mann med alvorlige psykiske problemer! Det sier mye mer om hvor industriell, upersonlig og kald vår behandling av asylsøkere er enn om folk fra Beirut og Libanon generelt. Kjenner flere som er derfra selv, og de har et syn på likestilling og kvinner som er til forveksling likt mitt eget ... Mika (pop-artisten) er også fra den byen. Det er ikke det faktum at 25-åringen i den artikkelen er en utlending, eller en innvandrer, som gjør ham til en overgriper; det er tortur som har gjort denne mannen til det han er.

Annonse

Problemet er at vi lar dem gå løs på gata uansett hvor farlige de er. Det ender med voldtatte kvinner eller i verste fall drap.. og da sier alle "åååå - vi må endre rutinene, han burde jo kanskje vært under oppsikt.." bla bla bla... SOm om det er noen trøst for hun som allerede er voldtatt av denne kriminelle!

Han hevder han ble torturert som 15-.åring, men vi aner jo ikke om det stemmer. Trist i så fall,men han har likevel ikke noe her å gjøre. Send han tilbake..

Problemet med å få enkelte, som sannsynligvis denne palestineren, ut av landet er at ingen land vil ha ham. Palestinere født i libanesiske flyktningeleire får ikke pass/id-papirer og kan ikke bevise at de opprinnelig er palestinere og får derfor ikke innreisetillatelse til de okkuperte områdene eller Israel. Libanon anser dem ikke som libanesere da ingen av foreldrene er libanesere.

Hvor skal slike mennesker sendes hen?

Nei, vi får gi dem nok penger til å kjøpe seg et nytt, falskt pass, så de kan dra et annet sted liksom ...

Ja, han hevder han ble torturert som 15 åring. Dama i saken hevder hun ble voldtatt. Det er stor sansynlighet for at begge snakker sant. Ingen av delene er enkle å bevise i ettertid.

Vi skal heller ikke glemme at selv om mannen har flere dommer fra før er han ikke dømt for seksuelle handlinger. Det er ikke enkelt å plukke ut hvem som kommer til å gjøre slikt før det skjer første gang. Det er klart et slikt overgrep må få konsekvenser, men jeg vet ikke hvor enkelt det er å sende ham ut.

Jeg skjønner ikke tankegangen til folk jeg. Jeg syns denne saken er hårreisende. Har selv blitt utsatt for overgrep av en som ikke er norsk, så jeg VET hvilke følelser man sitter med i etterkant. Men er det ikke bedre at disse mennene samma f hvor de kommer fra får behandling?

Altså om vi sender han ut av landet, så kanskje han kommer seg til Danmark eller Sverige eller et hvilketsomhelst annet land. Er dere virkelig så naive at dere tror at vedkommende IKKE vil voldta videre der? Er de damene som bor i andre land enn Norge liksom ikke verdt å beskytte de da?

Hvor ligger landet som ikke kan oppføre seg? Jeg vil gjerne dra dit, men da blir jeg jo utlending, og følgelig skulle jeg da blitt kastet ut.

Eller er det Norge som er landet som ikke kan oppføre seg? (Mye tyder på det noen ganger.)

Og jeg simpelthen ELSKER relativt pronomen "som" og alle de videverdighetene som (!) det kan medføre =)

Annonse

Endelig noen som påpekte det! Og du under her, du burde høre på mannen din litt oftere, kan hende du lærer litt norsk. Og det e rjo en fordel om vi skal holde landet vårt rent...

Jeg har aldrig blitt utsatt for noen overgrepo, men tenker likevel akkurat lik deg 12:14. Det må da være bedre med tvungen behandling i fengsel som straff, en å sende ham ubehandlet videre andre steder hvor han kan fortsette å skade seg selv og andre menensker.

Eller spiller det ingen rolle om han voldtar kvinner og utfører brottslige handlinger bare det ikke er her?

For meg skal han selvsagt straffes, men ikke på bakgrunn av nasjonalitet eller mangel av det, men pga handlingene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...