Puppen og lillemor Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 snuppa sover kun er halvtime per gang.. og noen dager betyr dette at hun må ha hele 4 lurer - føles som om vi ikke gjør noe annet enn å legge henne noen andre som sover så mange ganger? får inntrykk av at de fleste sover 2 ganger per dag
Super-Mish Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Her også går hele dagen med på enten å legge seg eller stå opp. Påsan sover 45 min av gangen, og det hender han blir trøtt igjen etter bare en drøy halvtime. Har prøvd å ikke ta ham opp etter de 45 minuttene, men da blir det månelyst. Satser på at han klarer overgangene bedre etterhvert og begynner å sove litt lenger av gangen. Heldigvis er det ikke sånn på natta (bank i bordet!!!).
*smula* Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Det kommer vel litt an på hvor gamle babyene er. Sovemønsteret varierte måned for måned for storebror da han var liten. Lillesøster er 1 mnd og sover noen korte og noen lange lurer i løpet av dagen. Og legger seg tidlig for kvelden og våkner sent om morgenen.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 Minstegutten vår på 6mnd tror jeg sover endel, hehe.. Han våkner på morgenen ca. kl 09:00, så sover han igjen i 11:00 tiden, da sover han alt fra en time til to timer. Så sover han igjen i 15:00 tiden, hvor han da sover alt fra to timer til tre timer, så sover han igjen i 20:00 tiden, da sover han i ca 2 timer. Så holder han seg våken til 23:00 - 00:00, hvor han da legger seg for natten.
Puppen og lillemor Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2011 glemte å si det ja.. snuppa er 4 måneder! Legger seg for kvelden ca 19 - og sover da til mellom 2 og 4 før hun skal ha mat - og sover så til ca 7-8!! før kunne hun sove både 1, 2 og 3 timer - og da holdt det (eller vi rakk ikke mer) med kanskje 2 lurer.. men nå som hun kun sover 30 minutter, og blir trøtt etter 1,5-2 timer så blir det veldig mange lurer i løpet av dagen.. hun er generelt survete også om dagen.. vet ikke om dette er fordi hun er trøtt, får tenner, utviklingshopp osv..
MillaLilla Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Rusken er 3 mnd og 3 uker gammel og ar fremdeles behov for myye soevn paa dagen. Som regel blir det faktisk fire lurer, fordelt paa to korte lurer paa mellom 45 min og en time og to lengre pa omtrent 1,5 timer. Her i huset har soevnen alt aa si for babyens velvaere. Saa lenge hun er godt hvilt er hun i godt humoer, men hvis hun sover daarlig en dag er verden plutselig ikke saa grei og da blir det mye sutring og klaging.
gutt 10 Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Kjenner meg veldig godt igjen! Tassen sliter med å sovne og våkner etter 30-45 min, og blir derfor fort trøtt igjen. Prøver å legge til rette for lengre soveøkter, feks trille tur (ikke alltid det hjelper). Er vi hjemme lar jeg han ofte fortsette søvnen på puppen når han våkner, der kan han i prinsippet sove hur lenge som helst. 5 mnd gammel.
Canari Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Mini gjorde det da han var mindre (frem til kanksje 4-5 mnd), nå er det stort sett 3 ganger om dagen ( 8 mnd) fortsatt stort sett 30 minutter, omg vi ikke går tur, da kan det slumpe til 1- 1 1/2 time, til sammen. Men jobber med den midterste og den kan bli lengre også ved innesoving, med da med smokking etc (sover to-tre minutter i slengen da :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå