Gå til innhold

Kan rier komme plutselig og veldig tett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge min fødsler begynte med tette rier. Førstemann kom etter ti timer med rier(5-10 min i mellom). Andre mann var ute 1,5 time etter første rie. De to-tre første riene var det 10 min i mellom, så gikk det til 3-5 min i mellom og den siste halvtimen var det vel hele tiden følte jeg..

Annonse

Ja, jeg våknet opp klokka 3 på natten med en kjemperie og blod som kom ut. Var på sykehuset rett over halv 4 og hadde 7-8 cm. En time senere var tassen ute. Venter 2 tette nå, mitt mareritt er å ikke rekke sykehuset (dette er nr 4)

Det startet med 5 min mellom hver ri på begge ungene mine. Første så gikk vannet først, men tok mange timer før det skjedd noe mer. Andre gang så startet det med rier, alle andre tok hintet om at fødselen var i gang men ikke jeg. Mormor tok med seg barnet på tur, og alle andre utenom min mann dro ut av huset.

Ja! Våkna opp med en rie, vannet gikk, ringte sykehuset, fikk en rie 5 minutter etterpå, og 3 timer etter var pjokken ute!

Har du rier? Min erfaring etter 3 barn, er at om du TROR du har en rie, har du ikke det. Når du har en rie, er du sikker... Håper jeg husker det til neste gang:)

Min erfaring er heller motsatt.

Tror du at det er kan meget godt være det.

Jeg kunne ikke tro at det var rier jeg hadde, etter beskrivelser her inne.

Og utsagn lignende det over.

Jeg troppet opp på sykehuset for en liten sjekk (da det hadde pågått en stund og jeg var bekymret for om babyen ble stresset) uten "fødebagen", med middagen klar for laging på kjøkkenet- stoppet til og med på butikken på veien for å kjøpe noe vi hadde glemt.

Men jeg fikk beskjed om at jeg hadde 8 cm åpning og ungen kom ikke så lenge etter det.

Så jeg skal ihvertfall få det undersøkt om jeg er i tvil neste gang :)

Annonse

Oi så pass ja! Ja det er stor forskjell på folk! ;)

Men når jeg tenker meg om så skjedde dette meg med førstemann. Kom på sykehuset på sjekk 5 uker før termin, og fikk vite jeg hadde 2 cm åpning og mens jeg satt å registrerte aktivitet i magen, sier jordmor, oi nå har du en kraftig rie! Og jeg sitter og tror det bare er enda en av de kynnerene jeg har kjent så mange av de siste dagene...

Så jeg tar hele innlegget mitt tilbake! :P Er faktisk bare med de to siste jeg var helt sikker på at NÅ har jeg rier. Hehe :)

Hilsen

10.56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...