Gå til innhold

Hvordan stilne sulten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da drikker du mer vann, og knasker sukkererter, gulrøtter og cherrytomater når du kjenner sulten komme. Jeg syns det hjalp å spise ett hardkokt egg (og bare det, ikke brødskive eller noe) som mellommåltid da jeg begynte å trene, for det mettet veldig. Også knasket jeg de grønnsakene som jeg nevnte her oppe. Lykke til med treningen!!! :)

Annonse

Hvis du slanker deg må du nesten regne med å være litt sulten noen ganger, men spis mer av mat med mye proteiner som egg og kjøtt og ike forsøk å stille sulten med kaker og snop. Hold deg unna smør, fete sauser og fint brød, spis masse grønnsaker som fyller i magen og drikk bye vann.

Ok.. sorry skal ikke være teit...

Magen din blir etterhvert vandt til å ikke få mer mat, så sultfølelsen går over. Men du bør være sikker på at du får i deg nok kalorier, ellers går du ikke ned!

Når jeg blir alt for sulten og det er lenge til neste måltid, pleier jeg å spise et knekkebrød med skinke og agurk på! Når jeg er på slankern da!

Jeg er overhodet ikke noe kostholdsekspert, dette er bare mine erfaringer:)

Det er jo bare dumt å ikke ete da, Hi. Du skal jo ha i deg en viss mengde kalorier pr dag for at kroppen ikke skal gå på sparebluss. Om du begynner sulte deg vil vekta stoppe opp fordi kroppen begynner å spare. Begynner du ete vanlig igjen, så vil vekta hoppe til himmels.

Du kan jo gå inn på vektktlubben til grete roede, har kan du sjekke hvor mange kalorier du skal ha pr dag i fht vekt og trening. Trener du mye bør du ete mer enn om du trener lite - det gjelder å finne en middelvei her for at du skal lykkes.

Går selv på Grete Roede, har 7-11 trimpoeng i uka og skal ha en dagsrasjon på 1600 kcal. Det er viktig å ete nok, ete variert, ete sunt og ofte nok.

Jeg er en type som er opptatt av å kunne kose meg selv om jeg slanker meg. Har gått ned 5 kg på 7 uker, ikke så allverden. Hadde sikkert klart mer og jeg kutta fredagspizza. lørdagstaco og den halve vinflaska. Men jeg MÅ ha lit kos også.

Trener ganske mye, og er aldri sulten. Det er masse gode oppskrifter (bla fra Grete Roede) på middag som er så kalorifattig at du eter deg stappmett. Har ikke sultet en eneste dag.

Sjekk ut www.greteroede.no

Det der med at kroppen går i sparebluss er totalt pisspreik. Du skal spise enormt lite over lengre tid før kroppen går i "krisemodus". Og uansett er det ikke det HI spør om, hun spør om hvordan hun kan stilne sulten UTENOM måltidene. Og da kan hun jo ikke sitte å spise dobbel mengde mat, som hun selv skriver, men noe lite og lett som holder til neste måltid.

Proteiner er et bra alternativ! Rør ut en proteinshake (ikke nutrilett og sånn tull, men ordentlig proteinpulver), og drikk mye vann til. Da blir du mett!

Proteiner er mer mettende enn både fett og karber, og ikke er det mye kalorier osv i det heller. Koster litt å kjøpe inn en boks av det, men det funker og er drøyt i bruk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...