Gå til innhold

Eviglang menstrasjon med Cerazette..

Anbefalte innlegg

Begynte på Cerazette ved første menstrasjon etter fødsel i starten på Januar, det gikk fint. Men så kom selvf menstrasjonen igjen før den skulle neste gang og har nå vart i snart 4 uker!! Holder på å bli gal, og er dritt lei av å blø!!

Noen med lignende erfaring? Hva gjorde dere?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142938909-eviglang-menstrasjon-med-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg begynte med Cerazette for tre uker siden uten å ha fått igjen mensen (11 mnd etter fødselen), etter en uke fikk jeg mensen og har hatt den siden! Og jeg har ALDRI hatt mensen i mer enn 4-5 dager før i hele mitt liv. Aldri hatt så kraftige blødninger før heller.

Drittpiller!

Vær tolmodig! :)

Jeg fikk og "mensen" 2 uker etter jeg begynte på p-pillene, "blødde" i 2 uker og så ble det borte... :) Var litt hormonell og fikk endel kviser i begynnelsen, men så forsvant det og! :)

Hadde 2 nydelige år uten mens i det hele tatt! :)

Samme erfaring her. Brukte Cerazette før jeg ble gravid og hadde en laang periode med småblødninger hver dag. Var skikkelig lei da. Men så var jeg "mens"-fri helt til jeg slutet for å bli gravid. Nå er jent født og jeg har brukt cerazette i noen måneder. blør til og fra og er lei! men jeg vet hvor bra det blir når kroppen venner seg til pillene, så jeg prøver å være tålmodig.

Jeg startet opp med Cerazette for 4 år siden.

Jeg blødde daglig i nesten 3 mnd og holdt på å gi opp flere ganger. Legen min ba meg om å gi den i allefall en sjanse på 3 mnd. Legen hadde rett =D

Nå i snart 4 år har jeg mensen i snitt 2 ganger i året, da har jeg "spot" blødninger i litt over en uke av gangen ellers er jeg HELT mensfri!!!!!!!

HOLD UT! Det kommer til å bli fantastisk, gi de en sjans på 3mnd. Er du ikke fornøyd etter 3mnd ville jeg prøvd noe annet, men det er for tidlig å gi opp nå :-)

Annonse

Jeg blødde i 10 uker i strekk (var kansje 3-5 dager i den perioden uten blødning). Skrev også et innlegg her inne om det. I tillegg mistet jeg all lyst, ble sur og grinete. Etter 10 uker med blødning, nesten ikke noe sex selvsagt, og med sinne og tårer sluttet jeg! Orket ikke mer, og gubben er sjeleglad også! Aldri mer hormonell prevensjon for meg!

Mulig noen slutter å blø etter en stund, men av de innleggene jeg leste (og etter googling) virket det som de som sluttet å blø gjorde det etter 2-3 uker, de som blødde lenger sluttet ikke å blø, men sluttet med Cerazette.

Enig med hun som skriver drittpiller!

Jeg trodde dette skulle være drømmeprevansjonen for meg da jeg ikke blødde det grann da jeg startet opp. Startet vel ca to mnd etter fødsel og uten å ha fått igjen menstruasjonen ennå. Meeen, etter å ha brukt de et par mnd kom blødningene gitt. Daglig småblødning. Holdt på å bli sprø! Siden jeg slutta å amme etter fem mnd, begynte jeg på p-piller. Synes det er mye bedre med en forutsigbar blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...