Gå til innhold

Familiemedlem som jobber i Nav og snoker i familien sine Nav saker:((

Anbefalte innlegg

Var i selskap i helgen da bl.annet en i familien min kommenterte at han visste at jeg hadde fått svangerskapspenger, er gravid. Han begynte og blande seg inn i dette og kunne virkelig ikke skjønne hvilken risiko det var for meg og være på jobb der jeg jobber.

For det første har han 0 og niks med hvorfor jeg mottar svangerskapspenger og for det andre finner jeg meg faen ikke i at andre snoker i mine saker som gjelder nav.

Finnes det noe sted man kan melde ifra om slike ting? Jeg ble rett og slett målløs og forbannet. han snoker nok i alle han kjenner sine mapper der nede.

Fortsetter under...

For det første er dette ett klart brudd på taushetsplikten.

For det andre er det rett og slett ULOVELIG for navansatte å titte i saker de ikke har noe med - dette er opplysninger som er vernet av personvernloven og som kan likestillest med en medisinsk journal!

Du skal selvfølgelig melde fra til navkontoret - dersom du virkelig vil at det skal bli tatt seriøst sender du formelt ett brev. Dersom du vil gå bakveien ringer du og ber om å snakke med personalansvarlig - men da er det ikke sikkert at det får de samme følgene.

Takk for at du retter innlegget mitt. Jeg skriver av og til i full fart uten å ta meg tid til å lese korrektur når jeg skriver innlegg på nettforum....

Men godt at andre tar seg tid - skjønner at det er umulig å forstå innholdet i innlegget mitt når skrivefeilene bare LYSER imot deg.

Hilsen en med bare seksere i norsk fra vgs og en mastergrad i jus :)

Jøss, skulle tro vedkommende hadde knivstukket "fornærmede", 08:59!

Du kontakter selvsagt nav og informerer om hva dette familiemedlemmet har gjort, så skriver du en formell klage til nav - du får et skjema dette skal gjøres på.

Så kan du I DIALOG med nav selvsagt vurdere om saken er av en slik art at den skal anmeldes til politiet eller om den skal løses på andre måter.

Jeg tar taushetsplikten svært alvorlig, men har mer tro på dialog enn totalt frontalangrep.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...