Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Vil være 38 ved fødsel, og ønsker duotest. Min gynekolog mener jeg må bekrefte liv hos foster med ultralyd for å få dette. Stemmer det? Høres ut som om jeg må helt til Oslo for å ta den også! Vil gjerne høre fra andre i mjøsområdet som har erfaringer med dette : )
AnonymeAnine Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Jeg tok duotest og den første ultralyden vi hadde var nettopp duotesten. Før det tok jeg blodprøven. Det var jo også for tidlig å stadfeste et svangerskap med hjertelyd så jeg regner med at de bare testet blodet for hcg.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Jeg er fra Sørlandet , og jeg måtte til Oslo for å ta duotesten... Jeg ble 38 år nå i feb. Og vi venter en gutt om 3 uker...du må gå gjennom fastlegen din...så er det han som henvender videre... Tok blodbrøve, og ul+ samtale i Oslo ....var da i uke 13... På ul fikk vi beskjed om at babyen hadde 1/2 sjans for kromosomfeil...fordi nakkefold var 4,5... Og blodbrøvene var jo ikke ferdige...vi fikk tilbud om morkakeprøve , noe jeg tok omgående før vi reiste hjem...ventet på svar i 1uke...heldigvis var alt fint;-)) Lykke til!
SFB Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Mjøsområdet her. Vi måtte ta ul på lokalsykehuset rundt uke 8 for å finne fosterets alder, deretter bar det til oslo rundt uke 11-12 for blodprøver og ultralyd hvor de så på nakkefold og neseben. Lykke til! (Du kan finne litt om dette på min side www.trisomi18.com)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå