Gå til innhold

hvordan har forholdet til kjæresten forandret seg etter dere fikk barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har forholdet deres endret seg mye etter dere fikk barn?

Hvordan og hvorfor?

 

Vi har fått så mange knuter på tråen etter vi fikk mini at det spørs om jeg klarer mer...

 

Han var super under hele sv. var med på alle kontroller, malte vugge, gjorde husarbeid ( det gjorde han lite av før), hjalp til med alt som skulle gjøres i stand hjemme. Og vi var liker forelsket som vi hadde vært i 10 år før vi fikk mini...

 

Men når hverdagen kom, ble han så ego at det er til å spy av.

Alt med husarbeid, barnet, handling, måltider og alt "arbeidet" må jeg ta. Ingen hjelp å få hos ham uansett! Jeg har tatt det opp gang på gang uten at han gidder å prøve å hjelpe.

Bare sur og tverr fordi han mener han får for lite sex.

Jeg har ikke kapasitet til mer! Sex er siste pri hos meg når han bare syter å klager på meg hele tiden.

Nå har det gått 16 mnd etter vi fikk barn og jeg har sagt rett ut at om han har det så fælt med meg får ryke og reise, god tur!

Han tok endelig meldingen om at vi er tre i denne familien og at ham ikke kan gå forran barnet vårt. Nå gjenstår det å se om han vil gjøre noe for å rette på tingene eller om han bare lar det seile videre...

 

Jeg føler av og til at det hadde vært lettere å være alenemor enn å ha det slik som dette.. (Jeg har også forsørget oss de siste tre årene, da han bruker alle sine penger på seg selv)

 

Grunnen til at det har blitt sånn tror jeg er at vi ikke har snkket skikkelig sammen om hva vi forventer av hverandre båed før og etter fødselen burde vi snakket mye mer om dette og blitt enige om hva som er reelt og forvente og ikke...

 

Off dette ble langt, men, men...

 

Er det flere der ute som har det slik, eller osm har noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette høres ut som en dom har fått kalde føtter av å binde seg...

 

Du må gi klar melding til ham at enten får han ta seg sammen og bli den familie faren han ville bli i utgangspungtet ellers tror jeg du har rett i at det blir lettere for deg hvis du blir alene...

 

Om han ikke avlaster deg og bare syter og klager som du sier. vil jo dette tappe deg for enda mer krefter...

 

Håper det ordner seg til det beste hva det enn måtte bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi slet også...

Men ikke så lenge da...

Vi hadde bare ikke tid til hverandre lenger føltes det som. Jeg var dønn mamma og han dønn pappa alt vi snakket om og gjorde sammen handlet om jenta vår..

 

Det kom seg etter vi kontaktet helsestasjone og fikk litt hjelp av samlivsterapaut.

 

Kanskje dere kan prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen vår ble alvorlig syk da hun var 3 uker RS Virus

 

Det ble ganske dramatisk og det førte meg og kjæresten mye nærmere hverandre enn vi var før... Siden har det vært slik. Jenta vår ble helt frisk også heldigvis!

 

Håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn, og kunne ha skrevet bøker om det.... Mannen spurte om jeg hadde fått barnevakt når jeg skulle på trening osv, i stedet for å anta at han som FAR kunne være der en time eller to.... Men dette forholdet er over. Så jeg skal ikke skrive noen bøker du kan psyke deg ned på. Fortsett heller med det du gjør, med å snakke med mannen, og bevisstgjøre ham omkring hvor mye JOBB det faktisk er å være far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...