Gå til innhold

Litt feber i dag, bhg i morgen to timer?

Anbefalte innlegg

Lillegutt har hatt feber i dag pga tenner. Vi skal på møte i morgen i bhg ang eldste og bhg har sagt ja til å passe minste på snart 1.5 år.

Men, kan han bli med hvis feberen er nede til i morgen? Og formen er bedre?

Han har ikke bhgplass til vanlig.

Fortsetter under...

Det sies jo at tennene kommer pga feberen, ikke omvendt.

Er dessverre vanskelig å vite akkurat hva feberen kommer av, så ville nok ikke tatt han med til bhg i tilfelle han kan smitte andre. Skjønner at det er kjedelig å avlyse et møte, men dessverre er det slik at barn stort sett alltid blir syke når det passer dårligst.

Ring bhg i morgen og få et nytt tidspunkt dere.

Annonse

Har de sagt at han kan komme, er det vel ikke noe problem.

Mange sier at det er feberen som gjør at tennene bryter fortere igjennom og ikke omvendt. Altså at det ikke er tannfrembrudd som gjør at en får feber. Mine har ofte hatt feber ved tannfrembrudd, men jeg vet jo ikke om de ville hatt feber samme hva. Vanskelig det der.

ok det avr noe nytt. sønnen min har aldri ahtt feber utenom de gangene han har fått tenner. også varer feberen i en kveld, akkurat mens tennene spretter ut. nå har han fått alle tennene og har ikke hatt feber siden siste tann kom ut. så det var jo ren tilfeldighet hva :P

Når det gjelder det med feber og tenner så er dette blitt meg fortalt av både lege og helsesøster:

Barn får ikke feber av å få tenner. Men tennene har lettere for å bryte igjennom når barnet har feber. Dette fordi ved feber så blir gommene myke og tennene bryter derfor lettere gjennom gommene.

Ville ringt bhg og spurt hva de syntes selv jeg.

Hvorfor spør folk om dette hele tiden? Svaret er jo rimelig klart. NEI, ungen skal ikke i bhg.

Bhg har strekt seg ekstra for deg, så sender du dem et sykt barn? Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Hverken ovenfor ungen eller personalet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...