Gå til innhold

Du "100 dager uten sukker"-damen? :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvordan deffinerer dere "uten sukker" egentlig?

Det er jo sukker i alt omtrent, spessielt om dere regner med fruktsukker ol. En ting er å holde seg unna kaker, snop, sukkerbrus, saft osv. Verre blir det vel med ting som frukt, melk, brød, restaurantmat, div halvfabrikata osv.

Når jeg leser innlegg i denne tråden får jeg inntrykk av at man skal holde seg unna sukker i 100 dager for deretter å gafle i seg uhemmede mengder snop og kaker. Whats the point? Er det ikke bedre å legge seg til et moderat og gjennomtenkt forhold til sukker?

Jeg vil også være med! Er blitt sukker (les: godteri) avhengig, og nå som ammingen går mot slutten ramler kiloene på igjen i en fart jeg aldri før har opplevd. Jeg som ikke engang likte søte saker spesielt godt før jeg ble gravid.....!

Det er vell i hovedsak godterier/kaker etc man tenker på? Altså tomme sukkerkalorier - correct me if I'm wrong :)

Poenget er vel å bli kvitt avhengigheten av sukker. Etter 100 dager er man forhåpentligvis sukker-fri og da føles det ikke like godt å fråtse. Jeg har vært "tilsatt-sukker-fri" siden nyttår og skeiet ut med sjokolade her om dagen. Det var godt, men jeg trengte faktisk bare noen biter, ikke en hel plate. JEg kjøpte bare en bitteliten en også da:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...