Gå til innhold

Noen som har samme problem ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutta på p-pillene i beg. av August '10, har vært til samtale med lege pga at jeg er litt overvektig, har tatt blodprøver, alt er fint å jeg er frisk som en fisk, skal ikke ligge noe i veien for at jeg ikke kan bli gravid enn så lenge, har ved hjelp av Noka-dietten gått ned 5 kg siden 7.Februar, har fortsatt kontroll på vekta, spiser også vanlige måltider også.

Ingen planer om og begynne å spise som før igjen, har kuttet HELT ut brus og godterier.

Legen sa at vi skulle ha sex ca annenhver dag fra dag 9 etter mens til dag 19, i følge EL-kalkulator har er jeg i perioden nå (onsdag - t.o.m i i dag).men velger likevel og holde på annenhver dag frem til 24.Feb.

Har ikm 6.Mars. Så krysser fingrene å håper på ingen TR da, hvis ikke kan det hende vi legger det litt "på is" i og med at vi skal flytte..å pusse opp å sånn..

Hva kan skyldes at vi ikke får klaff ? stress ? :s

Begynner å bli litt fortvila i og med at jeg er den eneste i vennekretsen som ikke får det til :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som tenker i de baner. Vi har også prøvd siden august `10. Fortsatt ikke klaff her heller. Klart stress kan være en viktig faktor, men også andre ting kan spille inn.

Har du brukt Eggløsningstester, for å se når EL kommer?

Uansett hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke stoppet prøvingen pga oppussing og de. Kanskje når du fokuserer på andre ting da, at du tenker mindre på dette å bli gravid-stresset, så kommer det av seg selv? :)

Skulle ønske jeg hadde fasit til deg + meg :)

Skrevet

Jeg har ikke brukt EL-tester enda nei, vurderer å kjøpe på billigtester.

Vi har kun vært til samtale hos lege enn så lenge, han sa sex annenhver dag på dag 9 etter 1 dag menstruasjon t.o.m dag 19, nå er vi på dag 16, har hat sex annenhver dag hele uka..helst på ettermiddagen og morgenen.

Jeg prøver å ikke tenke så mye pga. at jeg går på dietten, så prøver å konse om å komme meg 'ned' i vekt for tiden.

Samboern sier til meg at "det tar bare lenger tid, fordi vil skal ha jente :)" hehe.. alle i vennekretsen har gutter og venter gutter hehe..

IKM ventes 5. Mars, har hatt litt stikkinger/vondt i magen de siste 4 dagene.. men tror ikke det har så mye å si..?

Skrevet

Disse 7 månedene jeg har prøvd, har jeg vel vært borti alle symptomer som finnes :P Men noe jeg håper på å kjenne som jeg føler er sikre tegn er ca 1 uke etter EL at du får plutselig vondt i nedre del av magen ved å reise seg opp fort. Stikninger rundt navlen også. Det har hvertfall skjedd med begge mine venninner :P

Ta å bestill EL-tester,så kan du hvertfall se om EL kommer i det hele tatt. Kanskje den er super tidlig, eller kommer seint?

Skrevet

Jaa, får vel hive meg rundt å bestille et lass så jeg er klar til neste gang om ikke tanta dukker opp den 5 da..

Har ikke hatt noe symptomer i det hele tatt jeg, annet enn at jeg hadde ganske ømme pupper i ca 3 mnd etter jeg slutta på pillene.

Ellers, regelmessig syklus på 29 dager.

Vi skal til ny lege time i slutten av juni dersom vi ikke får klaff før det med tanke på å få sjekket samboern og meg selv.

Vi har begge hatt klamydia og, men er frisk-meldte av det i og med at vi oppdaget dette raskt og fikk antibiotika mot det.

Eneste jeg frykter er at enten stresser jeg, eller så kansje det er cyster på eggstokkene eller noe ?

Vet du evt. hva de gjør da ? Hvis det er cyster ?

Skrevet

Jeg fikk time til gynekolog fordi jeg spotter store deler av fasen etter eggløsning. Der fikk jeg innvendig ultralyd, og på den måten kan de se om det finnes cyster på eggstokker eller i livmora. Veldig grei undersøkelse, fort gjort.

Jeg hadde ikke det, men han trodde gjerne jeg hadde en polypp der inni. Derfor fikk jeg hensvising til hysteroskopi på sykehuset, der de går inn med et tynt lite kamera inn i livmoren, så filmer de liksom inni der. ALT var i tipp topp stand, men det var veldig gøy å få sjekka det ut da.

Hvis du er urolig kan du jo oppsøke gynekolog som tar UL på deg. Jeg måtte ha henvising fra fastlege, men kanskje det er noen du ikke trenger det til.

Hvis de finner noen cyster UTPÅ eggstokker, blir det lapraskopi der de fjerner de. Er det noe INNI, blir det hysteroskopi der de svir de vekk der.

Skrevet

Heihei. Det er faktisk helt normalt å bruke mange måneder på å bli gravid! Er tydeligvis mange som forventer å få det til første eller andre måneden men det er nok ikke så enkelt....

"Begynner å bli litt fortvila i og med at jeg er den eneste i vennekretsen som ikke får det til :/" skriver du. -- Hvordan vet du at dere er de eneste som ikke får det til? Vi har prøvd i et år nå, og andre vennepar har barn på vei. Hvor lenge de har prøvd det man ikke alltid, og hvor mange som faktisk prøver nå er ikke godt å si. Det er feks INGEN som vet at vi prøver nå. Jeg vet om mange som har brukt lang tid på å lage baby, så en må ikke begynne gi opp etter et halvt år - selv om en gjerne vil det skal skje med en gang så er det nok ikke alltid sånn det er her i verden...

Lykke til, håper spiren sitter snart for deg (og meg!)

Skrevet

Det er helt normalt å bruke opptil 1 år på å bli gravid. Og siden du har gått på p-piller kan det ta tid før alle hormonene er ute av kroppen også. Håper det klaffer for dere snart :-)

Skrevet

Vi er en jentegjeng på 6 stk der de 3 første fikk i mai, oktober og januar 10/11, så har vi ei som har ha i juli og ei i august, og jeg, jeg er fortsatt ikke gravid.. som jeg vet om.. Det er vel egentlig lenger enn beg. av august jeg sluttet på p-pillene, men når, det husker jeg ikke, for jeg tok dem ganske uregelmessig..men siden jeg slutta helt i august, så er det derfra jeg regner..

Ingen som vet at vi heller prøver, jeg holder korta tett til brystet enn så lenge, prøver å unngå snakking om ikke jeg skal ha snart når vi er ute sammen, jeg vil ikke at dem skal se hvor sjalu jeg egentlig er !

Jeg gir ikke opp, det er bare det at nå har vi kjøpt oss hus og skal begynne å pusse opp, så da blir det nok ikke så mye tid til å tenke på slikt, er mye annet som må fiksest først, så får vi heller prøve igjen når vi er ferdig med flytting og oppussing osv..:)

Lykke til til deg og vår-tur-snart ? : )

Skrevet

Jaa, det kan nok det.. vi får se, vi har i allefall et håp om at vi skal få det til i løpet av året :)

Takk, får håpe duog får klaff snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...