Gå til innhold

Bonus/engangsutbetaling på jobben..... lurer litt her

Anbefalte innlegg

På jobb har vi/de jeg jobber med fått beskjed om at det vil komme litt ekstra penger på neste lønning som belønning for godt resultat. Jeg fikk beskjed om at jeg mest sansynlig ikke fikk for jeg hadde mammapermisjon i fjor. er dette riktig? jeg er jo tilbake i full jobb nå

Fortsetter under...

hvis det er for fjoråret hvor du var i permisjon får du nok ikke nei. Var du på jobbe noen mnd, er det vanlig å gi for de mnd du var i jobb.

Sånn er det hos oss med bonuser iallfall. Hør med lederen din. Det er nok forskjellige regler fra selskap til selskap.

Jeg fikk årsbonus selv om jeg hadde mammapermisjon..... Synes rett og slett det er urettferdig at man skal bli "straffet" økonomisk om man er i permisjon.

Sjekk arbeidskontrakten din om det står noe om bonus der, for om de nevner det i kontrakten og det er en del av lønna skal du ha.

Annonse

Jeg er ikke bitter om jeg ikke får, men bare lurte siden de er så ivrige på at gravide ikke skal diskrimineres osv, mens at mødre/fedre i permisjon som er relatert til fødsel er greit.. satt litt på spissen. i fjor mens jeg var i permisjon fikk jeg. jeg skjønner om jeg ikke hadde fått om det var "selvvalgt permisjon" å jeg var å jobbet en annen plass

Straffet? Bonus.. Bonus er noe man får oppå lønn, som en bonus =) Og blir gjerne gitt for gode/bedre resultat, noen man jobber hardt og ekstra for. Kan ikke se at de som er i permisjon, eller ligger hjemme syke tar i et ekstra tak for bedriften..

Bonusen er jo en premiering av de som har bidratt til økt fortjeneste eller annet godt resultat foregående år. Siden du var i permisjon i fjor har du ikke bidratt, dermed får du ikke del av premieringen. Helt logisk for meg. Hvis du fikk i fjor selv om du var i permisjon, så skyldes vel det at du bidro året før der igjen?

For å sette det litt på spissen - det er som et stafettlag der kun de som deltar i akkurat det løpet får medalje, ikke de som var med sist gang...

jeg jobbet litt i fjor ser du er derfor jeg lurer, året før der var jeg bare ansatt 2mnd før jeg gikk ut i permisjon, men fikk alikevel noe jeg ikke regnet med.blir uansett spennende å se om det dukker opp noe ekstra. men blir ikke skuffa om det ikke kommer noe. Bare lurte på om det var noen regler for dette, er jo regler for alt i dette landet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...