Gå til innhold

Hvordan ble dere gravide? Sniking av ei fra "Bli gravid" ;)

Anbefalte innlegg

Hvordan ble dere gravide? Hadde dere sex annenhver dag? Brukte dere el-tester? Lå dere med rumpa opp etter sex? Eller var det noe annet som du var sikker på at spira satt pga av noe spes. du gjorde?

Tips mottas med takk fra ei på "bli gravid" :D

Fortsetter under...

Her er resulatatet av nyttårs hyrden, med kjempe tidlig hopp av i svingen.... Typen lurte på åssen det kunne skje, så jeg spurte han om jeg skulle fortelle han... hvordan det skjer når man lager barn. :P

Det var ikke nødvendig, ifølge hans mening.

Stilling: fastlåst, bøyd over en stol....*flau* i dette øyeblikk det blir annonsert, men det er fakta.

Gjest Mimsy&spire

Ekspertene sier jo sex at 2-3 ganger i uka skal holde... Og de som får IVF/prøverør ligger 20-30 min på ryggen etter innsetting, men ingen forskning har vist at man behøver gjøre noe spesielt etter sex. De anbefaler også å ikke bruke glidemiddel, som kan hemme spermmotiliteten... også er det råd vedr røyking, alkohol, kosthold osv.. se evt vitenskapelig artikkel her:

http://www.uptodate.com/contents/optimizing-natural-fertility-in-couples-planning-pregnancy?source=search_result&selectedTitle=1~150

Sjøl hadde vi sex daglig og timet det med EL-testing (mest pga ustabil syklus), og lå med rumpa opp i 20 min (tenkte det ialle fall ikke skadet).. Og forsøkte egentlig bare legge inn aksjer og så ikke tenke så mye på det - lettere sagt enn gjort, men plutselig satt spira der! Tror vi nå, da.. :) Lykketil!

Hei!

Tror ikke det er noe fasit her altså! :-) Selv endelig gravid etter ørten prøverørsforsøk :-P Ligger ikke 20-30 min etter innsett av egg på riksen i allefall. Max to min. Så tusler man bare ut igjen til bilen eller trikken ;-) Men da er jo egget plassert der det skal være på en måte, blir noe annet med naturmetoden kanskje hvor spermen må kravle innover, hehe :-)

TIPS: DRIT i EL-tester, gi faen i hvordan du ligger, hva slags stilling osv. NYT hverandre og glem prøvinga! Skaff dere en hobby... Min var trening og jeg satt meg selv ett mål, som jeg skulle trene mot. Jeg skulle IKKE bli gravid under denne perioden, og VIPS simsallabim så var jeg gravid!! Da tenkte jeg : typisk, at når jeg endelig hadde bestemt meg for ikke så ble det, etter 1,5 år uten piller, men herremingud så glade vi er nå!

Stresset ødela alt for meg det er jeg sikker på, i tillegg til at pillen satt godt i kroppen.

Lykke til :-) Senk skuldrene, hopp i høyet når dere vil, hvor dere vil og hvor lenge dere vil!

Kos dere ;)

Klem

Vi hadde sex annenhver dag etter mens frem til EL, og når jeg hadde EL hadde vi sex 2-3 ganger om dagen. Det klaffet på første pp for oss :) Men nå har jeg aldri hatt noe problem med å bli gravid da. Litt i overkant fruktbar kanskje.

Uansett, lykke til :)

Annonse

Jeg målte temperaturen daglig, tok EL-tester, og vi hadde oss hver dag fra mens var ferdig og til påvist EL. Låg alltid litt i senga etterpå, men ikke med rumpa på ei pute. Man kan ikke ha sex for ofte i alle fall, heller for sjelden:)

Tok ingen el tester, sluttet på pilla 2 mndr før jeg ble gravid.

Vi bestemte oss i januar for at vi skulle gi det et reelt forsøk, siden vi bare hadde latt det skje det som skjedde di 2 forrige mnd..

Hadde sex hver dag fram til eggløsning.. og en dag etter.. rett etter det så kjente jeg at jeg var gravid..

Lykke til :)

Kort fortalt: vi hadde sex. :P

Vi har ikke planlagt dette svangerskapet, men er veldig glade for det likevel. Hvis du strever med å bli gravid, kan det i seg selv gjøre at du har vansker med å bli gravid.. Har ei venninne som var helt desperat etter å bli gravid, og prøvde i flere år, alt fra prøverør til kjerringråd som har blitt nevnt her. Jeg sa hun burde slappe av og slutte å prøve, noe hun gjorde (men hadde vel i grunnen gitt opp da stakkars), and guess what? Hun ble gravid og har en liten en i dag. :)

Jeg har hørt at det er vanlig å bruke opptil et år på å bli gravid, tar det lenger, kan det være en ide å rådføre seg med lege. Mitt beste råd: vær gjerne obs på når du har eggløsning, men stress ned.. Ha masse sex, kos dere og vips skal du se at du får en liten spire i magen etterhvert. :)

Ønsker deg masse lykke til!

Jeg ble litt revet med "bli gravid" så jeg hadde sex annenhver dag rundt EL.

Lå rompa høyt

Holdt meg unna alkohol

Spiste vitaminer

Og sørget for at mannen brukte vide boxere

Men den satt på første forsøk da.

Hehe ;)

Gikk med en gang her så vet ikke hva som funket. Brukte EL-tester, men de var ikke helt pålitelige, skjønte egentlig aldri helt når EL var. Trodde den var positiv men det stemmer ikke helt med utregning osv. Ble mest sannsynlig befruktet 2-3 dager ETTER at vi hadde sex (kjæresten reiste bort nemlig) og det stemmer også med Tidlig ultralyd ang hvor langt jeg er på vei. Tror ikke jeg gjorde noe mer spesielt. Masse lykke til :)

Det er en kjent sak at Bisolvon kan hjelpe...(Påvirker slimet i skjeden, og gjør det lettere for svømmerene til gubben!) Vi hadde sex 2-3 dager i uka, som vanlig : ) Og jeg tok Bisolvon! Den satt på 1 pp! Lå også litt rolig etterpå, men ikke med beina i været : )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...