Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Nå er det lenge siden jeg har vært inne på disse sidene, men idag hadde jeg en opplevelse jeg føler for å dele. Vi skal igjennom vårt første ivf-forsøk i sverige, og i den forbindelse trengte jeg en gynekolog som kunne utføre ul her hjemme. Valget falt på Merete Blakstad på Majorstua i Oslo, siden hun hadde samarbeidet med den aktuelle klinikken før. Som mangeårig barnløs har jeg vært borti mye rart, men aldri har jeg blitt behandlet så respektløst som av denne dama. Såpass alvorlig var det, at jeg gidder å bruke tid på å advare dere her, jeg som ikke har vært aktiv her på lenge. Hun ga klar beskjed om at JEG burde være fryktelig glad for at DE hadde tid til meg, tross i at de var veldig opptatt. Jeg svarte at jeg kunne jo gått et annet sted, for jeg måtte nemlig vente OVER EN TIME på å komme inn, og det er jo ganske upraktisk. Da ba hun meg slutte å klage og være glad for at de var villig til å ta meg inn... Etterpå gråt jeg, og hun viste ikke SNEV av sympati. Jeg var helt utafor etterpå, og skulle rett på akupunkturtime, en jeg ikke har vært hos før. Hun skulle måle pulsen min, og jeg fortalte at jeg var stressa forsi jeg kom rett fra gynekolog. Da jeg fortalte navnet på dama, sa akupunktørens grimase alt. Hun fortalte at hun FLERE ganger hadde hatt gråtende damer som kom rett fra den gynekologen. Godt å høre at jeg ikke var den eneste. Et ivf-forsøk er tøft i seg selv, og å skulle forholde seg til usympatiske, arrogante folk er bare uaktuellt i en slik situasjon. Jeg kommer til å finne en annen, og du er herved advart: Hold deg lang unna gynekolog Merete Blakstad.
lykkeligalene Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Hei! Helt enig i denne advarselen - men desverre er tidligere erfaring at moderator sletter slik informasjon. (Redaksjonelt ansvar) Jeg anbefaler deg å lage et nytt innlegg med samme innhold minus navn - så kan de som vil vite navnet sende deg en pm. Jeg ble så rystet av den gynekolen høsten 2010 at jeg ikke har kommet over det ennå:/ Vi burde kanskje formalisert vår store misnøye med vedkommende til, ja blir det Helsedirektoratet? Jeg prøver å finne ut hvordan en kan gå frem dersom man vil klage på for eksempel en gynekolog som man opplever behandler en på en så lite tilfredsstillende måte som du og desverre utrolig mange andre har opplevd med en kvinnelig gynekolog som holder til sentralt i Oslo. (Jeg har ikke nevnt navn! :-) Håper du har det bedre nå - og at du lykkes med ivf forsøket! LA
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Vel, nå sier vel BIM reglene at du ikke skal legge ut slike innlegg med fullt navn... Jeg har brukt samme gynekolog på alle mine 3 forsøk og kan ikke få rost henne nok. Hun har vist meg masse sympati både i motgang og nå i medgang, og jeg vil heller vente en time enn å ikke få time samme dag de gangene jeg har vært veldig bekymret... Hun er faglig svært dyktig og kaller en spade for en spade, og det setter JEG pris på. Vi er alle forskjellige, og tolker ting og utsagn forskjellig og noen mennesker har vi dårlig kjemi med. Å legge ut en advarsel på denne måten er uansett ikke måten å gjøre det på om du er misfornøyd, skriv heller en klage til henne, så får hun mulighet til å forsvare seg.
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar, og du har sikkert rett i at det er lurt å moderere. Jeg skal derfor fjerne navnet, slik du foreslår. Takk!
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2011 Vel, jeg har ikke kommet med hverken rykter eller usannheter, dette er en konkret erfaring. Mulig mennesker kan tolke opplevelser anderledes, men som sagt har jeg mye erfaring med dette og opplevde det som et alvorlig tilfelle. Jeg fatter ikke at vedkommende har kunder, hun var direkte uprofesjonell. Men jeg tenkte ikke på at det kan være lurt å anonymisere, det eneste jeg tenkte på var å advare dere andre, så dere slipper samme opplevelse. Jeg er ikke av typen som logger meg inn på forumer som dette, og bare det at jeg går til det skrittet sier noe om hvor krenkende jeg fant denne opplevelsen. Men jeg fjerner navnet nå.
Håpefull38 Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Det er ikke så lenge siden det kom advarsel fra noen på donortråden også. Flere der som har gått gråtende ut derfra! Den advarselen ble fjernet av moderator.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 Jeg er helt enig med Amaliee - dama er forferdelig. Ja, hun er sikkert en teknisk flink gyn. (selv om jeg opplevde henne som vel "hardhendt" og røff med UL-staven - veiva i vei oppi der), men det er som medmenneske hun svikter totalt. Hun anser vel ikke den delen av jobben sin som særlig viktig... Jeg vet ikke om man kan klage henne inn på å ikke overholde timeavtalene sine, men jeg huske en gang jeg var så heldig å få første time om morgenen og tenkte at når kom hun for én gangs skyld til å være presis. Men nei da, hun kom 20 min. for sent på jobb - men ski og staver over skuldra og INGEN unskyldning. Da vi til slutt var i mål og jeg var der på 6-ukerskontroll etter fødselen smilte hun plutselig og gav meg en klam da jeg skulle gå. Trodde jeg skulle ramle i bakken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå