Gå til innhold

Inspirert - hvor handler dere babyutstyret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal innrømme at vi handla alt nytt, på Reflex (nå Barnas Hus), men det var til eldstemann. Vi har fått to unger til etter han, og de har fått arve det meste.

Hadde jeg tenkt mer økonomisk så hadde vi nok handla mer på Ikea, event finn.no.

Inspirert av de på Unge Mødre? Klager på økonomien, men går på Barnas Hus... Seng, stellebord ++ er jo langt billigere på Ikea.

Annonse

Vi har arvet masse, handlet mest på Ikea, noe brukt på finn mens noe har kostet masse i dyrere butikker. Vi tjener greit, har god råd. Har valgt å kunne kjøpe noen dyrere ting fordi vi har spart inn på andre.

Dette var til storesøster, lillesøster arver - og får igrunn lite helt nytt stakkars :P Noen klær og madrass og sånne ting, men alt det andre er jo så pent brukt at det ikke er et tema å kjøpe nytt!

Jeg prøver å spare der jeg kan. Så jeg har kjøpt brukt seng og bæresele på finn.no. Stellebord, stellematte, badebalje, madrass til senga og ting til barnerommet på Ikea :)

Kluter, dyner, håndkler og sånn kjøpte vi på romjulsalget på Kid og Princess.

Klær, bodyer og slikt har jeg kjøpt mye på salg og arvet litt... (har selvfølgelig kjøpt nytt også, noen ganger klarer man ikke å la være)

Barnevogn skal jeg handle i Sverige...

Bilstol får vi i barselpresang enten av svigers eller oldeforeldre...

Jeg blir nødt til å spare de kronene jeg kan, siden vi i tillegg skal flytte og det kommer en del kostnader der også.

Også følger jeg jo med på alle de tusen listene over ting man må ha, ting man ikke trenger og andre smarte løsninger som ikke koster så masse! :)

Jeg handlet på babyutstyrsbutikker og mye på nettet. Noen få ting å ikea. Jeg tenkte lite pris når jeg skulle ha babyutstyr. Det er faktisk noe av det jeg har gledet meg mest til å kjøpe noen gang. Trålet internett når det f.eks gjaldt seng for å være sikker på at jeg hadde fått med meg alle jeg hadde å velge mellom. Tok et valg etter mye tenking, vurdering og tviling, og prøvde så å finne det billigste stedet å kjøpe det. Nå hadde vi ikke noe dårlig råd, og jeg hadde satt av mye penger til babyustyr allerede før jeg ble gravid.

Det var ikke så mye utstyr de trengte. Det meste fant vi på loftet men kjøpte madrasser på IKEA, en vogn på en babybutikk (til under 2000,-.), en BabyBjørn på FINN, flasker på matbutikken og noen småting på nærsenteret.

Jeg handler der de har de fineste tingene :) og synes det er dumt at Fru Lyng har blitt kjøpt opp - nå blir alt likt og lite spesielt. Har ikke kjøpt noe på IKEA, og har som mål om å bruke minst mulig penger på Barn Hus pga elendig service der (CC Vest i alle fall...). Riviera Maison har fått en nydelig seng, skap og stellekommode, men hver av delene ligger på +/- 10 000,- så jeg tror det bare blir sengen derfra :-). Har funnet mye fint sengetøy, sengetepper og pledd på Lexington og en nydelig stelleveske fra Mulberry. Mannen min har handlet mye fint i New York og London, så det blir et dyrt lite nurk :-).

tja... handler der de har det jeg vil ha og liker. samtidig er jeg veldig prisbevisst. jeg gidder absolutt ikke betale tusenvis for ting jeg vet kommer på salg. jeg har råd til å handle til fullpris men hvorfor i all verden skulle jeg ville betale mer enn jeg behøver?

mesteparten av det store utstyret handlet vi i sverige. seng, vogn, bilstoler (0-13 og 9-25) vi fant noe vi likte hjemme og sparte noen 1000 ved å kjøpe det i sverige. barn nr. 2 arvet alt dette utenom sengen. sengen blei hennes da storebror fikk ny seng og reservesengen vår blei gitt i gave til et vennepar.

småutstyr det ikke stilles noen spesielle krav til, bare det er fint, handles der det er billigst. princess, ikea o.l.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...